מרצדס V300 – דובדבן של וואן


מרצדס V300 – ה-V קלאס, שנקראה גם 'ויאנו', היא, בעצם, גרסת נוסעים של 'ויטו' המסחרי במהותו. V קלאס, בדור הנוכחי, מבוסס על רצפת דגם ה-E קלאס מהעבר והוסב לרכב הסעות מפואר. מעוניינים לנייד ששה אח"מים בסטייל? הגעתם לכתבה הנכונה.
אז לקחתי איתי ב-V השחורה שישה חח"מים – חברים חשובים מאוד, לקטיף דובדבנים בגולן. חזרנו עייפים, אך מרוצים.

בוואן המפואר כולם יושבים זקוף. יש מקום לרגליים, יש מקום לראש ויש מרחב לכתפיים. הכניסה לרכב קלה, במיוחד כשדלתות-הצד הענקיות נפתחות חשמלית. מאחור ספסל מרווח לשלושה, באמצע – כורסאות נפרדות, מתכוונות, מחוממות/ מקוררות, כשלכל אחד מהנוסעים, תאורת לד, מחזיקי כוסות ונקודות טעינה לטלפונים. הרושם מתא הנוסעים מתעצם עוד יותר, עם הפעלת תאורת האווירה המרשימה בלילה.

גם הנהג והנוסע לידו לא מקופחים. גם להם מושבי עור מפוארים מתכוונים חשמלית עם זיכרונות ומשענות יד. התצפית החוצה מעולה לכל הכיוונים, וסביבת הנהג, עניינית, מעוצבת בצורה נקייה ומשדרת איכות גבוהה. רכב המבחן כלל מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ', אך נאמר לנו כי הדגמים יגיעו עם מערכת ה-MBUX המרשימה של היצרן, עם מסך מגע 10 אינץ'. זו תכלול הפעלות קוליות, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וממשק שליטה ידידותי בהרבה למשתמש.

מרצדס V300

ליד עין זיוון עוצרים לקטיף. העצים כבר כמעט נטולים מדובדבנים, דווקא נקטרינות יש בשפע, אבל הן לא ממש טעימות. אז עברנו לקטוף פירות יער. שעתיים לפני כן טיפסנו לרמת הגולן דרך העליות המפותלות של חמת גדר. הוואן המגודל, בגרסה הארוכה שלו (המשתרע על אורך של 5.37מ' רוחב של 1.93מ' וגובה 1.91מ') לא מתקשה להאיץ, גם עם תפוסת נוסעים מלאה.

V קלאס בדור השלישי, שהושק ב-2014, עבר לאחרונה מתיחת פנים שעיקרה מנוע הטורבו-דיזל החדש של היצרן בנפח 2.0 ליטרים, שהחליף את מנוע הדיזל 2.1 ליטר. רכב המבחן שלנו עם 239 כ"ס ו-51 קג"מ (החזק בהיצע), דוהר במעלה הרמה כשתיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים בעלת 9 יחסי העברה (7 בעבר), דואגת לזמינות כוח הנדרשת בכביש הנחש המתפתל. הוואן הזה מרגיש קליל לנהיגה ואפילו מהנה. כושר התאוצה שלו יעצור את שעון העצר בפחות מ-8 שניות ממצב נייח ועד ל-100 קמ"ש.
אני מנסה לאזן בין הרצון שלי למהירות, לבין מחאות הנוסעים במושב האחורי החפצים לרסן את ההתלהבות שלי. מרצדס V300, רכב V קלאס המבחן, ברמת גימור AMG, עם גלגלים שחורים יחידות תאורת LED ועידכוני עיצוב מלפנים ומאחור, רק נראה ספורטיבי, אל תטעו. בשינוע נוסעים שפוי נינוח ונעים, צריכת הדלק שלו תעמוד על 11-12 ק"מ לליטר סולר.

מרצדס V300

בדרך חזרה בכביש 6 הנוסעים הרבה יותר רגועים. עם ה-V יכולתי להמשיך גם עד אילת מבלי משים. יכולת השיוט בנינוחות של הוואן המפואר מעולה. גם עם חישוקי 19 אינץ' הנסיעה נוחה, ולא רק בכביש מהיר נטול מהמורות. בידוד הרעשים טוב ורמת האבזור ברמת הגימור הגבוהה "אוונגרד פרימיום AMG" מרשימה.
כוואן המסיע נוסעים, רשימת אבזור בטיחות חשובה לא פחות מפאר והדר, והיא כוללת כאן התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (אך לא אקטיבית), בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, התרעת שטח מת במראות הצד ומערכת עזר לשמירה על יציבות נגד רוחות צד.

מרצדס V300

כרכב הסעות, תא המטען הענק של מרצדס V300, זה הבולע את הכבודה של ששת הנוסעים אל קירבו, חיוני ביותר. גם יכולת פתיחה נפרדת של החלון האחורי (ללא צורך בהנפת הדלת הענקית מאחור) המקלה על העמסת מטענים קלים – מבורכת.

אם אתם מעוניינים ברכב המבחן בגרסתו המפוארת, שישמש אתכם כרכב משפחתי, זה יעלה לכם 587,925 ש"ח. במידה ואתם עוסקים בתיירות, כמורי דרך או נהגי מוניות (וזו לא בדיוק התקופה שבה הענפים הללו משגשגים), תזכו להפחתת מיסוי ותשלמו 327,500 שקל (לפני מע"מ). ה-V300 לא תאכזב אתכם ואת הנוסעים שלכם. רק תזכרו להגיע לקטיף הדובדבנים, כשעוד יש פרי על העצים.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

ג'נסיס GV80 קופה – נוף בראשית

Tweetמושלם, פשוט מושלם! מזג האוויר החורפי, העננות הקלה, הנוף המדברי האינסופי. יש כאן את כל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *