פולקסווגן אמארוק – טנדר לצרכי שלום


בבוקר הארור ההוא חנה הטנדר החדש של פולקסווגן – האמארוק, ממתין לנסיעה המתוכננת לצפון. האזעקה ב-6:30 באותה שבת, העירה את כולנו. שש וחצי בבוקר – שבת – זמן מוזר לאזעקה.
לא פחות מוזרות היו התמונות מהדרום, שרצו ברשת האינטרנט: טנדרים לבנים של טויוטה ועליהם מחבלים חמושים, ברחובות הישובים בעוטף עזה.
מאז הכל כאילו נעצר…
.
האמרוק – הטנדר של פולקסווגן כבר בדור השני שלו. בשונה מדור -1 מבוסס הפעם האמארוק על הפורד ריינג'ר האמריקאי. טנדר אירופאי המיוצר ע"י פורד בדרום אפריקה עבור פולקסווגן. פולקסווגן עיצבו, העניקו לתא הנוסעים את ה-DNA שלהם, כיילו את המתלים ותרמו את מנוע הדיזל V6. עם תג מחיר הנע בין 360,000 שקלים ל־400,000 שקלים, לא מדובר בטנדר זול. לא זול גם כשמדובר ברמת גימור 'סטייל' הנבחנת כאן ומסתפקת בגלגלי 18 אינטש (במקום 20) ומערכת שמע פחות יקרה.
.
את השלדה של האמרוק החדש תמצאו גם תחת מעטפת הפורד ריינג'ר והפורד ברונקו. מידותיו של אמארוק דור – 2 גדלו, לעומת הדור הראשון הן בבסיס הגלגלים הארוך יותר, והן באורך הכללי של 535 ס"מ (תוספת של 11 ס"מ) ורוחבו -192 ס"מ הממצב אותו כגדול בקטגוריה. גם כושר העמסה וגרירה משופרים משמעותית הן חלק מההבדלים בין הדור החדש לזה היוצא. (1160 ק"ג כושר העמסה ו-3500 ק"ג כושר גרירה).

אמארוק

לא נסענו לצפון באותה השבת. ליבנו היה (ועדיין) בדרום, בטירוף, בהלם ובעצב. טנדר הפך לכלי המזוהה עם ארגוני טרור רצחניים. במיוחד אותו טנדר טויוטה היילקס לבן.

ביומיים הקודמים לאותה שבת, עוד הספקנו לנהוג בטנדר אמרוק הכסוף. טיפוס לקבינה הגבוהה חושף עיצוב הזהה כמעט לזה שבפורד ריינג'ר, אבל עם טיפול פולקסווגני בלוח המחוונים, המולטימדיה והפקדים.
מסך מולטימדיה גדול ("12) ומרשים, לוח מחוונים דיגיטלי נאה וחומרים איכותיים משווים לקבינה אוירה של רכב יוקרתי ולא טנדר עבודה ספרטני. תנוחת נהיגה גבוהה וזקופה, שדה ראיה המשקיף מעל גגות רוב המכוניות (אבל תא מנוע גבוה המקשה קצת על תמרונים צפופים בעיר) אופייניים לרוב הטנדרים הללו. מושב נהג תומך ומתכונן חשמלית, מקבל ציון טוב אך לא מושלם ובורר הילוכים עם חיווי מצבים בעייתי, המצויד בכפתור מטופש לשימוש ידני, הם הביקורות העיקריות בסביבת הנהג הטובה. בחלק האחורי של הקבינה, מושב אחורי מרווח, פתחי מיזוג ושקעי חשמל – אין טענות.

לאמארוק החדש מנוע פולקסווגן טורבו-דיזל V6 נהדר. 240 כוח סוס ו-60 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד הם נתונים שלא תמצאו במתחרות מבית טויוטה ואיסוזו. לא מדובר במנוע דיזל רועש ורועד, אלא בכזה הפועל בחלקות לאורך כל קשת הסל"ד. עשרת ההילוכים שדרכם עוברת תפוקת המנוע לגלגלים, מבטיחים תמיד זמינות כוח מידית, גם אם תיבת ההילוכים איננה זריזה ומגיבה לאט יחסית.

8.8 שניות לזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ותאוצות ביניים חזקות, מבטיחות זריזות ואיתה בטיחות אקטיבית טובה. ביחס לביצועים המצוינים, צריכת הדלק טובה באופן יחסי גם אם 9 ק"מ לליטר שנרשמו במהלך המבחן, לא מציבים את הטנדר הזה כחסכוני בקטגוריה.

אמארוק

בל תטעו בטנדר הזה. לא מדובר ברכב עבודה ספרטני אלא במעין רכב מנהלים / SUV עם יכולות נשיאת וגרירת מטען משמעותיים. ככזה, נדרש הטנדר לארגז גדול ( והוא אכן ארוך ועמוק מזה של מתחריו) וסרן חי הנתמך בקפיצי עלים קשוחים. זהו אינו מתכון מוצלח לנוחות נסיעה והתנהגות כביש, אך האמארוק מפתיע בהחלט ומגהץ את רוב השיבושים באופן מרשים, זהו גם יתרונם של חישוקי הגלגלים הקטנים יותר בגרסת ה'סטייל' שהבחנת כאן לעומת בגרסה היקרה יותר. אל תצפו לדלג על פס האטה במהירות גבוהה ללא דילוג הארגז הריק שתלווה בחבטה מעצבנת, אך הטנדר הזה יודע בהחלט לבודד את נוסעיו משיבושי האספלט ובנוסף – שומר על בידוד מרעשים חיצוניים. נהיגה ממושכת באמארוק היא משימה קלילה ולא מעייפת – תכונה מבורכת ברכב בעל נסועה גבוהה. ההיגוי הטוב, יכולת הפנייה ושלל מערכות הבטיחות האקטיביות והפאסיביות, מציבות את הטנדר הזה בליגה הגבוהה ביותר בקטגוריה.

אמארוק, מסתבר, איננו רכב המיועד רק להעברת מטענים על אספלט, אלא גם רכב שטח קשוח. נתוני מרכב ארוך (זווית הגישה דווקא מצוינת) ובמיוחד מרווח הסרנים הגדול, אמנם יקשו עליו לתקל מעברים טכניים מסוימים, אך עם מרווח של 23.7 ס"מ, הילוכי כוח (שלא היו קיימים בדגם היוצא), צמיגי AT (שעדיפים בהחלט לנהיגת שטח, על אלה המוצעים בגרסה היקרה יותר), מהלך ארוך בסרן האחורי המגובה גם בדיפירנציאל ננעל ובקרת משיכה יעילה העבירות מתגלה כטובה מאוד. יחסי ההעברה הרבים והמומנט הבשרני של המנוע, מאפשרים לזחול עם האמארוק באטיות ובדייקנות על פני השטח – תענוג.

אמארוק

אמארוק החדש מטפל היטב בחסרונותיו של קודמו. הוא מגדיל את יכולת העמסה שלו ואת יכולת השטח. יחד עם זאת, אמארוק החדש משמר ומשפר את הביצועים הטובים, נוחות הנסיעה, ואיכות תא הנוסעים. אין ספק שמדובר בטנדר בעל איכויות רבות, שחסרונותיו העיקריים הם מחיר רכישה יקר, היעדר גרסה זולה למעוניינים ברכב עבודה בסיסי יותר ותקופת אחריות בסיסית של שנתיים בלבד.
הגרסה המומלצת היא זו הנבחנת כאן – 'סטייל', הזולה יותר ובעלת יכולות השטח הטובה יותר.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פולקסווגן טי רוק – יותר מגולף

Tweet פעם הייתה לי גולף. היו לה חמש דלתות, היא שקלה כ-800 קילוגרם, ולמנוע שלה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page