קאדילק CT6 – אלף מאתיים קילומטר לסופ"ש


ספינת הדגל של היצרן האמריקאי הותיק, מפליגה לה בשקט חרישי בין ההרים הרמים בדרך לאילת. שם, בעיר הדרומית והמבודדת היא מבצעת פניית פרסה וחוזרת על עקבותיה למרכז הארץ.
למחרת, נשקפים מבעד לחלונות הכפולים של הקאדילק השחורה, הרי הבזלת של רמת הגולן. חצינו עם ה-CT6 את המדינה דרך גבולה הדרומי והגענו עד לגבולה הצפוני. וכן – הגענו גם למסקנה.

מכוניות מקטגוריית הפאר, הן הדרך הנוחה ביותר לגמוע מרחקים גדולים על גבי גלגלים. תשאלו בעלים של מרצדס מסדרת S קלאס, במוו סידרה 7, אאודי A8, לקסוס LS ודומותיהן. מדובר במכוניות גדולות, מתקדמות טכנולוגית המהוות פלטפורמה להצגת יכולתו של היצרן. מדובר במכוניות שעולות בממוצע כמיליון ש"ח.

קאדילאק CT6 היא הנציגה האמריקאית במועדון האקסלוסיבי הזה שמאוכלס ברובו במתחרות מגרמניה – אריסטוקרטיה יוקרתית-אירופאית . בממדיה היא דומה לרוב המתחרות אך מחירה נמוך מהן במאות אלפי שקלים. למעשה, מחירה של CT6 מקביל למכוניות מקטגוריית 'סאלון' הנמוכה יותר של אותם יצרנים שהוזכרו.

CT6 באילת

היא הושקה ב-2015 והגיעה לישראל ב-2017. CT6 משתרעת לאורך של 5,184 מ"מ, כשהמרכב העצום שלה בנוי מ- 64% אלומיניום ו- 36% פלדה. דלתות, מכסה מנוע ומכסה תא מטען העשוים אלומיניום, מאפשרים משקל עצמי נמוך יחסית של 1,797 ק"ג בלבד.

חרטום מכסה המנוע הארוך מלפנים מכיל מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים בעל הזרקה ישירה. הספק מרבי של 335 כ"ס ב- 6,800 סל"ד ומומנט מרבי של 39.1 קג"מ ב- 5,300 סל"ד מתועלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית בדרכם למערכת ההנעה הכפולה.

יחידת ההנעה הזו, היחידה שמשווקת בישראל – מוצלחת. בכביש המתפתל בעליות למצפה רמון, וגם בזה המתפתל עוד יותר מחמת גדר לרמת הגולן, המנוע הרגיש חזק בכל טווח הסל"ד כשהוא מפגין ליניאריות אחידה בהאצה. תפקוד טוב של תיבת ההילוכים וצליל 'בריא' של המנוע הפכו את מכונית הפאר הגדולה לכזו שאפילו מהנה לנהיגה. ל-100 קמ"ש היא האיצה בקצת פחות מ-6 שניות ואפילו הפתיעה לטובה מבחינת צריכת הדלק; תודות לטכנולוגיית ניתוק שני צילינדרים בשיוט ועבודה על 4 בוכנות בלבד, נרשמה במסע חוצה ישראל שלנו, צריכת דלק של כ-9 ק"מ לליטר בנהיגה די נמרצת.

למרות שהקאדילק הענקית אינה נשענת על מערך מתלים מתוחכם כמו חלק ממתחרותיה, נוחות הנסיעה טובה מאוד כשמדובר בכבישים בינעירוניים. עם חישוקי 19 אינטש וצמיגים בחתך 45, היא בסדר גם בעיר. אותה רכות נעימה – ריחוף מלכותי, לא הופכת את הקאדילק הבכירה לרכיכה כדוגמת קאדילק קלאסיות . את המהפך החיובי ביכולתן הדינאמית של דגמי קאדילאק גילינו ב-ATS החביבה. CT6 היא  מכונית קלילה לנהיגה, אוחזת מצוין וזאת למרות שמעולם לא טענה ליומרות ספורטיביות מובהקות.

CT6 בפאתי רמת הגולן

תא הנוסעים מאובזר למשעי; ההגה מצופה עור ומתכוונן חשמלית, וכולל מתגי שליטה על המערכות השונות. לוח המחוונים משלב צגים דיגיטליים ואנלוגיים. מסך מגע מרכזי ומשטח מגע נוסף עוזרים לשלוט על המערכות הרבות כגון בקרת האקלים המפוצלת, מערכת סאונד משובחת של  BOSE, מצלמת נסיעה לאחור ולחץ האוויר בצמיגים.

המרחב מלפנים ומאחור נדיב. במיוחד מאחור, שם גם קלות היציאה והכניסה מתאפשרות תודות לדלתות אחוריות שהן גדולות מאלה הקדמיות. המושבים האחוריים משובחים; מרווח רגליים עצום – נגזרת של בסיס גלגלים ענק – 311 ס"מ. מושב רך וכורסתי,  יציאות מיזוג גדולות, משענת יד נדיבה ושתי יציאות USB, שקע 230V ושליטה בווילון החשמלי וחימום המושבים קובעים את הציון – מעולה.

נפח תא המטען, הוא 433 ליטרים בלבד, אבל נראה עמוק, רחב להטענת מזוודות אך חסר נקודות קשירה ועיגון.

תחושת האיכות והיוקרה הקאדילק מעורבת. מחד – העור הוא עור רך ומעובד, והמתכת מלוטשת היטב, ובגימור הפנים הפאנלים מעץ הם אכן עץ אמיתי. מאידך – נרשמת גם אכזבה קלה, כמו במקרה של פתיחת תא הכפפות בעזרת כפתור מגע – או אז נפתחת מגירת תא הכפפות בחבטה, ללא שום מנגנון שיכוך או האטה…

ועוד דבר מעצבן; אותן מראות צד קטנות ולא יעילות שמשום מה מתעקשים האמריקאים לצייד את המכוניות מתוצרתם.

בדרך לאילת

CT6 של קאדילק היא מכונית טובה. אבל היא לא יכולה להציע את רמת הליטוש, התחכום, הטכנולוגיה שמציעות המתחרות, בעיקר הגרמניות. היא לא מושלמת ואין לה אפילו בקרת שיוט אדפטיבית שניתן למצוא גם במכוניות זולות בהרבה כמו סיאט איביזה למשל.
אבל, מכונית הפאר הזו נראית מצוין, נוסעת טוב מאוד ומפנקת את נוסעיה כמו שמכונית פאר יודעת לעשות. והיא יודעת לעשות זאת עם תג מחיר נמוך משמעותית – 550,000 ש"ח. אאודי A8 3.0 היברידית, בעלת ממדים כמעט זהים, והספק מנוע דומה תעלה 200,000 ש"ח יותר מ-CT6.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

קאדילק אסקלייד – פרופורציות

Tweet העמדנו את הגרסה הארוכה של המיני, ליד הקאדילק אסקלייד בגרסתו הקצרה. אורכה הכולל של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page