ריינג' רובר

ריינג' רובר ספורט – בכל אופן מרשים


המותג "לנד -רובר" מעלה בדמיוני רכב שטח קשוח. סרניו, הקדמי והאחורי, מוטים בצורה נגדית, מותחים את המתלים במאמץ עילאי לטובת מגע גלגלים עם השטח התובעני. "ריינג' רובר" זה כבר סיפור של יוקרה ואצילות מבית המלוכה הבריטית ותוספת "ספורט" לשם המפורש, כבר מעוררת ציפיות למשהו דינמי וצעיר. האמנם?

עומד מול ה"ריינג' – רושם" שעבר לאחרונה מתיחת פנים, ומתרשם בהחלט; מדובר ברכב מרשים. אמנם ה"ספורט" קטן במעט מריינג'-רובר הבכיר ועדיין, מדובר ברכב המשתרע על אורך של כמעט חמישה מטרים ורוחב של יותר משני מטרים. הפרופורציות מעולות, העמידה איתנה, והרכב הגדול מעוגל ומשטחיו מוחלקים – ממתין לחתוך את האוויר במינימום התנגדות. פנסי הייטק צרים ועיצוב מדויק משתלבים היטב עם ה-DNA שהחל עם הריינג' רובר הראשון ההוא מ-1970.
.
מטפס אל תא הנוסעים – זה עדיין מרשים. יש כאן המון מרחב, עיצוב מוקפד, שילוב צבעים בטעם טוב ואיכות חומרים/ הרכבה כמצופה מרכב שכזה. אמנם צג מולטימדיה בגודל 13.1 אינץ'כבר לא מרגש אף אחד, אבל תא הנוסעים כאן הוא מקום שלא רוצים לצאת ממנו. זה ממשיך כשמתיישבים במושב הנהג, צופים על פשוטי העם ממרומי הקבינה, ועל מכסה המנוע הרחב המשתרע מלפנים.

ריינג' רובר

ארבעה נוסעים ישבו כאן בנוחות מרבית, גם הנוסע החמישי לא ממש יסבול. תא מטען ענק בנפח 835 ליטרים יהפוך בעזרת קיפול חשמלי של המושבים האחוריים, למחסן ציוד בנפח 1860 ליטרים.
כבר כתבנו שהרכב הזה גדול?

תפעול הפונקציות הרבות, דורש הסתגלות וביטול חלק מהפקדים הנפרדים ושילובם בתפעול דרך המסך, דורש תשומת לב מהנהג. למה שינוי עצמת או טמפרטורת המזגן, מאלצים אותי להסב את תשומת הלב מהכביש ולהתעסקות הדורשת כניסה לתפריטים? גם כפתור הווליום של מערכת השמע הממוקם על ההגה די עצבן אותי.

אבל אז נרגעתי.
ריינג' רובר הוא, קודם כל, רכב שבא להרגיע אתכם. תנוחת הישיבה הגבוהה והזקופה, שטח החלונות הגדול, המושבים החובקים והנעימים, הם רק הקדמה לנסיעה המלכותית שמחכה לכם. מתלי האוויר מרסנים את המרכב הכבד ומבודדים את ישבני הנוסעים, כל עוד לא מדובר בשברים או בליטות יוצאי דופן – אשמתם של גלגלים וצמיגים במידה 275/50R21 (ואלה עוד הפחות קיצוניים בהיצע). זו לא נוחות רופסת המנדנדת את המרכב, אלא מלאכת מחשבת של תכנון היודע לשלב נוחות והתנהגות דינמית. לא, ה"ספורט" לא ספורטיבי במהותו, אבל היכולת הדינמית גבוהה, ההיגוי מדויק וריסון המשקל הרב (2390 ק"ג) – מרשימים.

ריינג' רובר

ריינג' רובר ספורט הוא רכב גדול, אבל עם רדיוס סיבוב מרשים 12.53 מ', מצלמות היקפיות, התראות קירבה ואפילו בלימה אוטונומית מסכנות הנובעות מנסיעה לאחור. זה מפחית חרדות בהתנהלות עם רכב גדול שכזה, גם בעיר הצפופה. בכביש הבינעירוני והמהיר, ה"ספורט" מרגיש בבית ומעניק לכם בטחון גם במהירויות שיורידו לכם את הבטחון כשתבחינו בניידת של משטרת התנועה. הבידוד מרעשים מעולה בכל מימד והאצה חזקה תלווה בגרגור דיזל חינני.

כן, לריינג' שלנו יש מנוע דיזל. מדובר בגרסת הכניסה הזולה (D250) למועדון "ריינג' רובר ספורט" ברמת גימור SE. מכיוון ששילמתם רק 757,200 ש"ח, תאלצו להסתפק בפחות; מנוע טורבו דיזל 6 צילנדרים, 250 כוחות סוס ולוותר על גרסאות דיזל חזקות יותר (300 או 350 כוחות סוס), או בנזין PHEV חזקות עוד יותר.

רמת הגימור הבסיסית כאן (SEׂ) כוללת גג פנורמי נפתח, תאורה ראשית LED משוכללת בכניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת שמע משובחת ועוד. ברמות הגימור הגבוהות יותר רשימת האבזור עשירה עוד יותר, אבל כאמור – הכל עניין של תקציב.

ריינג' רובר

אבל גם גרסת הכניסה (הלכאורה "זולה") אינה פשרה כואבת. מנוע הדיזל השקט והמעודן באופן מרשים, משולב עם מיילד הייבריד (סיוע חשמלי קל) ומשודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים, עושה את העבודה בהחלט. אמנם לא מדובר ביחידה מרגשת ועצמתית. תאוצה תוך 8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש לא ישמיטו לסת או ישברו מפרקת לחברים שלקחתם לסיבוב, אבל לא מדובר ברכב חלש. 57 קג"מ המתקבלים כבר בסל"ד נמוך עם מעבר מהיר בין שמונה יחסי העברה (במיוחד במוד -"דינמי") יאפשרו לריינג' הגדול להתנהל בבטיחות ובזריזות מרשימים ולהפיק מכל ליטר סולר כ-11.5 קילומטרים לערך (תוצאת המבחן).

גם את פרק השטח לא שכחנו, בכל זאת, המדובר ב"לנד רובר". מצב "שטח" מרים את המרכב לגובה של 28 ס"מ מעל הקרקע ובעזרת ההנעה הכפולה, בקרת המשיכה המשובחת, הילוך 1 קצר למדי ומומנט דיזל בשרני, אפשר לרדת לשטח בבטחון המעפיל על רוב המתחרים. צמיגים בחתך נמוך, גלגל רזרבי צר ומחשבה על עלויות הנזקים, יובילו את רוב בעלי הרכב הזה למסקנה שלא כדאי להעמיק ולהגזים באתגר ה-OFF ROAD. מי שבכל זאת ירצה לשפר את היכולות, יוכל להזמין הילוך כוח (3100 ש"ח) לשיפור ההתנהלות מול מכשולים.

ריינג' רובר

לא נרשמה כאן אכזבה, להיפך.
למרות שאין כאן יכולת ספורטיבית וביצועי השטח מוגבלים (יחסית לרכב שטח קשוח כדוגמת הדיפנדר המיתולוגי), גרסת הכניסה של ה"ספורט" מתגלה כחבילה מאוזנת ומשובחת.
אמנם שלושת רבעי מיליון ש"ח הם קצת יותר מחצי הסכום הנדרש לריינג' רובר "אמיתי, אבל לאותם אלה שידם אינה משגת תקציב גבוה יותר, ה"ספורט" בגרסה זו, לא מתפשר על האצילות, הנוחות וההדר המצופה מהמותג. בהחלט ריינג'-רושם.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

Check Also

LEAP C10 – השקה בישראל

Tweet סמלת, יבואנית רכבי הפרימיום, השטח וההובלה המובילה בישראל, מכריזה על השקת הרכב החשמלי המשפחתי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page