סילברדו

שברולט סילברדו 2024 – פרופורציות וצרכים


עובר ממושב הבאקט המחבק ומהאבארט' הקטנטנה ומטפס לקבינה של הסילברדו הענקית – חוויה של פעם בחיים. אתם חייבים זאת לעצמכם. כל זאת בתנאי כמובן, שיש ברשותכם רשיון למשאית C1.
אגב, האבארט' 595 קומפטיציונה, הפסידה לסילברדו.

סילברדו דור 4 הושקה ב-2017 ולאחרונה (2023) עברה מתיחת פנים. כן, עברו כבר שש שנים וגם לרבת המכר ומובילת השוק נדרש רענון. כך, ניגשתי אל הסילברדו שעומדת בגאון במגרש החניה של UMI בלוד וטיפסתי אל הקבינה המפוארת.

מפוארת ומרשימה במיוחד היא רמת גימור ה-HIGH COUNTRY אותה קיבלנו למבחן והיא גם היקרה בהיצע. הקבינה כאן היא כפולה, ובשונה מרמת LT מכילה רק 5 מושבים (כמו ב-LTZ). תזהו אותה ע"פ פגושים בצבע הרכב, דיפוני העץ, חישוקים ייחודיים וכיתוב בולט הרקום על המושבים.
.
על תיאור הבדלי העיצוב החיצוניים שנעשו עם מתיחת הפנים, ועל אלה שבתוך תא הנוסעים תרשו לי לדלג ולהסתפק בתמונות בכדי שתתרשמו בעצמכם., שם תוכלו להבחין במרכז המידע הדיגיטלי לנהג על מסך 12.3 אינטש, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 13.4 אינטש ועוד. הסילברדו נבחנה אצלנו כאן בעבר ברמה המפוארת שכונתה אז LTZ+ ואף היא הייתה בצבע לבן.
זו שאני נמצא בה כעת מרשימה בהחלט וישיבה בתא הנוסעים שלה משול לישיבה ברכב סאלון יוקרתי.

עם אורך של 6.35 מ' הסילברדו ארוכה מהאבארט הקטנה ב-2.70מ' ולמעשה האבארט' כולה קצרה ממרחק הסרנים שח השברולט. גם אם נשים שלושה אבארט' על המאזניים, הסילברדו תשקול יותר והשוואה בין נפח העמסה בתא המטען התביישנו לעשות.

למרות שלמעשה מדובר במשאית ומכונית מיני ספורטיבית, לא התאפקנו לערוך תחרות מאוץ בינהן. לסילברדו מנוע דוראמקס V8 טורבו דיזל עם תפוקה של 470 כוחות סוס ו-135 קג"מ המחוברים לתיבה אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה. לחיצה החלטית על הדוושה הימנית והשברולט מזנק כאילו היה טי-רקס רעב שהבחין בצרטופס. מטר לידו מתאמץ היבחוש האיטלקי לעמוד בקצב למרות משקלו הקל ו-180 סוסיו. הגיר הרובוטי החד מצמדי 5 הילוכים לא עומד בקצב ההחלפה המהיר יחסית של הגיר הפלנטרי בסילברדו…

מה שמפתיע יותר הוא הקצב המהיר של השברולט הענקית גם בעיקולים. האבארט' הקטנטנה תתקשה להימלט מהענק, כל עוד לא מדובר בכביש טכני מדי. שלא נובן לא נכון – הסילברדו לא אמורה לגרום לחובבי נהיגה ספורטיבית לרוץ ולהוציא רשיון C1. אחרי הכל מדובר בשלדה פרימיטיבית, גובה רב ורכב עבודה, אבל לכל אלה, נלוות אצלה גם יכולות מפתיעות.

סילברדו הוא כלי עבודה קשוח ביותר, המורשה להעמיס מעל 1.6 טון ולגרור גורר עם בלמים במשקל 3.5 טון. כתבנו "מורשה" ולא "מסוגל" כי היכולת גבוהה בהרבה. למרות קשיחותו הרבה, סילברדו יהיה חלק מהזמן רכב נעים לנסיעה – שקט מאוד, מפנק ונוח. יחד עם זאת, מבנה הרכב המבוסס על קפיצי עלים וסרן חי כבד מאחור, מתקשה להתמודד עם שיבושים גבוהים ושינוי גובה במהירות גבוהה. המתלה והסרן האחורי וגם אלה הקדמיים הנפרדים (בשונה ממתחריו הישירים הראם והפורד להם סרן חי גם מלפנים) בועטים מעלה באלימות מסוימת את הנהג ונוסעיו הממהרים בכביש המשובש.

רמת ה-HIGH COUNTRY קבינה כפולה עולה 376,704 ש"ח והיא היקרה בהיצע בישראל. רמת הפאר והאבזור בתא הנוסעים לא תבייש מכוניות סאלון יקרות וזה כולל ריפודי עור, חשמול מלא של המושבים המאווררים ומחוממים, תצוגת HEAD-UP DISPLEY, תאורת לד מלאה, מערכת שמע משובחת, דיפוני עץ ועוד ועוד. את דלת תא המטען ניתן לפתוח באופן חשמלי והיא נפתחת גם בצורה חלקית לטובת חפצים קטנים יותר. אבל מה שלא פחות חשוב הוא ארסנל הבטיחות, הכולל את כל מה שתיזקקו לו כגיבוי במקרה והתרשלתם בנהיגה.

סילברדו הוא רכב בעל הנעה כפולה וכאן גם תמצאו הנעה כפולה לכביש שתשמש בעיקר את צפון אמריקה ומקומות מושלגים אחרים. יחד עם זאת זוהי אופציה חשובה כשמדובר בימי גשם וכבישים חלקלקים ובגרירה. זו האחרונה, הגרירה, מגובה בשליטה טובה על בלמי הנגרר ובלם – אגזוז לירדות ממושכות ועמוסות. גרירה ונסיעה מאומצת בשטח יתאפשרו תודות לתיבת העברה ויחסי העברה נמוכים. סילברדו סטנדרטי הוא לא רכב מומלץ לטיולי שטח קשוחים עם המשפחה – תוצאה של מידותיו הגדולות וזוויות המרכב המוגבלות אך בעיקר נוחות מוגבלת בשטח קשוח.

סילברדו

אני מטפס לקבינה של הסילברדו. שונה כל כך מהנפילה למושב האבארט' המצומצמת. התצפית גבוהה ורק מכסה המנוע מלפנים יוצר שטח מת גדול מלפנים (לאן נעלמה האבארט' שכרגע עמדה כאן?) נסיעה לאחור מגובה במצלמות יעילות וחיישנים, לצד התרעות מרכב חוצה מאחור. מראות הצד ענקיות אך יעילותן פחות ממה שניתן היה לתכנן. מראה ענקית עליונה וישרה מקשה על ראיה פאנורמית רחבה ומראות קטנות פאנורמיות תחתונות שיוצרות בלבול עם העליונות. לא אהבתי. נציין כי ניתן לשלוף חשמלית את המראות ולהרחיבן החוצה למטרת גרירת גרור.

סילברדו הוא להיט בקטגוריה כבר 16 שנה ולא בכדי. זהו רכב עבודה קשוח, בעל ביצועים מעולים ואבזור נדיב ומפנק. גודלו העצום המקשה על התנהלותו בעיר הצפופה, מציאת מקום חניה לצד צריכת דלק של כ-6 ק"מ לליטר בנהיגה ממוצעת, הן סיבה שהוא אינו מתאים לכל בעל מקצוע, גם אם הוצאותיו מוכרות במלואן ברשויות המס. לאלה שהוא מתאים להם, אגב (להבדיל אלפי הבדלות) בדיוק כמו האבארט' הקטנטנה והייחודית, הוא בהחלט מומלץ.
הרכב, המוגדר כמשאית, נהנה מרכישה ללא מע"מ, שווי מס 0, הכרה מלאה בהוצאות הרכב ואגרת רשוי נמוכה. 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מנוע מרכזי – שמים את הנהיגה במרכז

Tweet האם יצא לכם אי פעם, לנהוג מכונית בעלת מנוע מרכזי? במכונית שרובכם נוהגים, ממוקם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page