BYD

BYD Atto 3 – חלומות נעימים


מסך המגע הענק מסתובב לו ממצב אופקי לאנכי, בזמן שתאורת האווירה מרצדת מסביב כשצבעיה מתחלפים בקצב צלילי המוסיקה הבוקעת מהרמקולים. אני נוהג במכונית שמאיצה חרישית, ועל היצרן שלה שמעתי רק לאחרונה.
ואז התעוררתי…

התעוררתי למציאות שבה המכוניות משתנות לנגד עינינו. המהפכה החשמלית כבר כאן וקצב הגעת הדגמים בעלי המנוע הרוטורי וארסנל הסוללות הענק, הולך וגובר. פעם ידעתי לדקלם כמעט את כל שמות הדגמים, בטח שאת שמות היצרנים. היום אני כבר הולך לאיבוד בין שפע הדגמים, בעיקר בגלל הופעת יצרנים חדשים, רבים מהם מסין.
.
שמות חדשים של יצרנים ודגמים סינים שוטפים את הרחובות וקשה לעקוב. קשה גם להתרגל ולהבין מי ממציא את שמות המותגים והדגמים. Atto 3 שנבחנת כאן היום, הגיעה מיצרן ש"בונה את חלומותיך" (Build Your Dreams).
.
אם החלום שלכם מיישר קו עם חלומם של רבים (כך מסתבר) ומורכב מרכב גבוה מרכב, מנוע חשמלי, עיצוב חדיש, אבזור נדיב הכולל מסך מרשים וגדול, האטו 3 בוודאי תעניין אתכם.
לא מכירים את היצרן?
לא נורא. גם ג'ילי הסינית הייתה (ועודנה?) יצרנית אנונימית לישראלי המצוי הנוהר באלפיו ורוכש את הגאומטרי C המוצלחת.

Atto 3

BYD נוסדה ב-1995 כיצרנית כלי תחבורה כבדים, לצד סוללות ורכיבים אלקטרוניים. ב-2003 נכנסה גם לתחום הרכב הפרטי. כיום, מדובר באחת מיצרניות הרכב החשמלי הגדולות ביותר, כשפניה של היצרנית מופנות מערבה. ישראל היא מחלוצות הפלישה, שכן, התנאים לשיווק רכב חשמלי כאן, טובים.

חוד החנית בפלישה לישראל של BYD הוא הדגם הנבחן כאן – Atto 3 שהוצג ב-2021 והינו SUV מסגמנט C הפופולרי. הבסיס היא פלטפורמה חשמלית ייעודית והמידות הן – בסיס הגלגלים 272 ס"מ, אורך 445.5 ס"מ, רוחב 187.5 ס"מ, וגובה 161.5 ס"מ.

אטו 3 משווקת בארץ בגרסת הטווח הארוך, בעלת הספק של 88KW המאפשר טעינה מ-30% ל-80% בכ-30 דקות. 204 כוחות הסוס ו-31.6 קג"מ שמנפיק המנוע החשמלי מאפשרים תאוצה מ-0 עד ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות. זהו נתון שהיה שמור פעם למכוניות ספורטיביות חמות ויענה על כל דרישות התאוצה, ואף יותר מזה, של נהג ממוצע.

אבל Atto 3 מאיצה דרך הגלגלים הקדמיים. תדביקו את דוושת התאוצה לפח, הגוף שלכם ינוע לאחור, הידיים שלכם יאלצו לאחוז בהגה. חייבים לאחוז טוב בהגה!
גלגליה הקדמיים של אטו 3 נאבקים להעביר את המומנט האדיר שהמנוע מספק אל הקרקע. כל גלגל מנסה בכל כוחו לאחוז. זה יוצר "לחימת הגה", מזיז לכם את ההגה לצדדים. אני עוד זוכר מכונית אחת, מאמצע שנות השמונים – לנצ'יה תמא. למכונית המשפחתית הגדולה הזו, באחת מגרסאותיה, שודך מנוע V8 חזק של פרארי. ההנעה הקדמית שלה התקשתה לעמוד בכוח הרב שסיפק המנוע האימתני, וסיפרו אז על לחימת הגה ממנה סבלה המכונית.

Atto 3

Atto 3 היא לא לנצ'יה, ובטח שלא פרארי. מדובר במכונית משפחתית מוגבהת, שאמורה להעניק ביצועים טובים (יש), נוחות טובה (בדרך כלל טובה) עיצוב מרשים-שכנים (הצליח להם) ובטיחות (קיבלה ציון של חמישה כוכבי ריסוק במבחן NCAP – שאפו!).

לאטו 3 שתי רמות גימור – ל'קומפורט' תאורת לד מלאה, מערך מצלמות היקפי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה "12.8, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים (מחוממים,) ריפוד דמוי עור לכולם, תאורת אווירה ועוד.
לרמת הגימור שנבחנה כאן, 'דיזיין', מתווסף תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מסך גדול יותר ("15.6) והיא עולה ,164,990 ש"ח (8,500 ש"ח יותר מה'קומפורט').

אם העיצוב החיצוני הצליח להרשים את השכנים, העיצוב הפנימי יצליח להרשים את הנוסעים (או את אלה שידביקו את האף לחלון להציץ ולתהות "מה זה האוטו הזה"?).
אני מצדיע למעצבים שהלכו על עיצוב מקורי והעזו. ראשית, מדובר בעיצוב נקי. מעבר למסך המסתובב ממצב אופקי לאנכי כדי להרשים את החבר'ה, יש ברכב אלמנטים מעניינים, כמו פתחי מיזוג מקוריים בצורת תקליטורים, עיצוב דלתות היוצר מעין גיטרה בעזרת גידים המתוחים מהרמקול (ואף משמיעים צלילים…) וידית פתיחת הדלת המקורית עוטפת רמקול נוסף.

כניסה נוחה, ישיבה מעט נמוכה ומושבים קדמיים שהם בסדר אך לא מצטיינים, מעניקים לאטו ציון בינוני. ההגה השמנמן והנעים מעלה את הציון, אך מסך לוח המחוונים הקטן, עמוס וקשה לקריאה לעיתים, מוריד נקודות זכות. הנדסת האנוש, שהיא לא תמיד ידידותית למשתמש, מתאזנת עם איכות חומרים והרכבה טובים.

בחלקה האחורי של המכונית המצב כמעט ללא תלונות – מושבים טובים, מרווח טוב ונקודות תאורה והטענה לנוסעים. 440 הליטרים שמציע תא המטען מספקים.

Atto 3

על התאוצה כבר סיפרנו לכם, הבלימה לעומת זאת נחלקת לשניים: בלימה רגנרטיבית, שהיא למעשה כמעין "בלימת מנוע" הממחזרת אנרגיה וכאן באטו בעלת 2 דרגות. ה'רגילה' כמעט ואינה מורגשת, ה'גבוהה' חזקה יותר, אך עדיין לא מאפשרת האטה עד לעצירה ונהיגה בעזרת הדוושה. דוושת הבלם מעט ספוגית וצריך להתרגל אליה.
נוחות הנסיעה טובה אך לא מושלמת. זה בעיקר בכביש המהיר שבה מיתלי האטו 3 לא מטפלים בשיבושים כמו במהירויות העירוניות, האיטיות. ובכלל, נהיגה במהירות איטית ובינונית תיטיב עם הצד הדינמי של הרכב. Atto 3 רכה מכדי לטפל בכוחות פיזיקליים גדולים, או במילים אחרות – לא מדובר במכונית נהיגה מהנה לנהיגה (ביחס ל-SUV קומפקטיים אחרים), שיוט בכביש המהיר הוא לרוב נינוח ורק רעשי רוח מפרים את השלווה. מבחינה בטיחותית אטו 3 תשמור על קו הנסיעה גם אם תלחצו עליה, ואת הביקורת על ההגה ומלחמתו בגלגלים המאיצים, כבר קראתם בתחילת הכתבה.

מה לגבי הטווח, אתם שואלים? הטווח המוצהר של הרכב עומד על 420 ק"מ לסוללה מלאה. בפועל, בנהיגה מציאותית מגוונת, כך מניסיון המבחן, הטווח יעמוד על כ-350 ק"מ.

אם טרם הבחנתם ב-Atto 3 על הכבישים, סביר להניח שבקרוב תראו גם תראו. הנוסחה המנצחת של SUV מעוצב, חשמלי, מאובזר, מרווח שעושה את רוב המטלות בצורה טובה, וחשוב לא פחות – זמין לרכישה, עובדת על הישראלי שחולם על רכב חדש חדיש ומחודש, גם אם היצרן אנונימי עבורו.
ו-BYD – יצרן לא ממש מוכר לנו, בונה את החלום הזה, במיוחד עבורנו.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

לקסוס LBX פוגשת וולבו EX30

Tweet המעבר בין מושב הנהג בלקסוס בעלת הצבע הלא שגרתי לוולבו השחורה, הוא מעבר חד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page