מארוול

MG מארוול R- מסך גדול ושלושה מנועים


הדבר הבולט שתבחינו בו בכניסה לתא הנוסעים של ה-MG מארוול R הזו, הוא המסך הגדול והמשופע מלפנים. קשה הרבה יותר יהיה לכם להבחין, בהעברת ההילוך המתרחשת בגיר 2 המהירויות הקיים במארוול R – לא דבר שכיח במכונית חשמלית.
התחרות לא עוצרת, ויצרני מכוניות החשמל מתאמצים לייעל את המכוניות, להרשים אותנו בעזרת עיצוב, אבזור, גימיקים וכמובן, איך לא? מסכים נדיבים.

רגע לפני שנאיץ את עצמנו לדעת, בעזרת שלושת המנועים שבמארוול R פרפורמאנס הזו, נאמר שהעיצוב החיצוני מרשים, למרות שהגלגלים נראים מעט קטנים ביחס למרכב הגדול. המארוול R דומה במימדיה לסקודה אניאק. נודה גם שהתרשמנו מעיצוב הפנים ותשומת הלב לפרטים, המגובה גם באיכות חומרים ובניה מוצקה ואיכותית. נגלה לכם שמרחב הנוסעים מלפנים נדיב (למעט העובדה שתקוע שם מסך שעליו נרחיב בהמשך ) ומאחור יספק מקום ראוי לשני נוסעים + אחד, ונאלץ להלשין לכם שתא המטען כאן מאכזב בגודלו. מדובר בתא מטען בנפח 357 ליטרים, קטן יותר מתא מטען של רכב קומפקטי כדוגמת פולקסווגן גולף. תא המטען כאן משלם את מחיר שתי מנועי החשמל והתמסורת הנמצאים תחתיו ומגביהים את רצפתו. את מתקן ההליכון של אבי הצלחתי לאכסן רק לאחר קיפול 2/3 מהמושב האחורי…

אגב, בגרסת ההנעה האחורית החלשה יותר, ללא תוספת מנוע קדמי, התפנה ונוצר מקום לתא אחסון נוסף, קטן יותר (150 ליטרים) מלפנים. נחמה מסוימת.

אנחנו נוהגים היום בגרסת הביצועים של המארוול R וממש ברגעים אלה, מאיצים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות בלבד. כן – בעזרת 2 מנועים בגדלים שונים מאחור ועוד מנוע קדמי, המספקים יחדיו 288 כוחות סוס, 67.8 קג"מ, תמסורת בעלת 2 מהירויות והנעה כפולה, אנחנו חווים כאן מעין פורשה טייקן לעניים…

מושבים והגה בעיצוב ספורטיבי, וביצועים שהיו שמורים בעבר למכוניות על, הם כיום חלק מ-SUV חשמלי – בינוני בגודלו, המנסה להציע את כל העולמות.
נוחות הנסיעה כאן טובה ,כל עוד לא נתקלתם בכביש מרוצף שיבושים. כיול המתלים, בשילוב צמיגים נמוכי חתך (235/45-19), מעניקים למארוול R ציון בינוני בסעיף הנוחות. הכיול הרך גובה את מחירו גם כשמנסים לאתגר את החשמלית החזקה בכבישים מפותלים. שינויי כיוון מהירים ינדנדו את הרכב לצד זוויות גלגול שיוצרו תחת עומס. אבל מארוול R, למרות נתוני הביצועים והמושבים הסקסיים, אינה פורשה טייקן, ואינה מתיימרת להיות ספורטיבית. היא תהיה מהירה ובטוחה תודות לאחיזה גבוהה והנעה כפולה, הרבה יותר ממה שרוב הנהגים יעזו לאתגר אותה. הבלמים עם תחושה ספוגית מסוימת, מאידך – ההגה מהיר ובעל משקל נכון. את הבלימה הרגנטיבית תקבלו בעצמה בעלת 3 דרגות כשגם בגבוהה מביניהן, לא ניתן לנהוג בעזרת הדוושה הימנית בלבד, כמקובל בחשמליות אחרות. תוכלו גם לבחור את אופי הנהיגה בדרגות שונות, החל ממצב "אקו" רגוע ועד מצב "ספורט +" חד וזריז.

מארוול

אני אוחז בהגה, רגל שמאל מקובעת על המדרס הנייח. תשומת הלב שלי מופנית לנעשה בכביש, מלפנים מהצדדים ומאחור – אני נוהג. מימיני מסך – מסך גדול – גדול מאוד. הוא ממוקם על קונסולה צפה ומוגבהת בגודל 19.4 אינץ', 14 אינץ' משמשים כמסך. זה מגניב באולם התצוגה, זה מסיח דעת בזמן נהיגה. על מנת לתפעל אותו, נדרש להביט בו. זה מצריך מהנהג הפנייה והורדת מבט לימין. זה גם יוצר תחושה מסוימת של צפיפות שלא ממש קיימת ברכב המאוד מרווח הזה.

ממשק התפעול של המסך נוח להפעלה, אך למה נדרשת כניסה לאותו מסך על מנת לכוון את פתחי המיזוג?
מאידך, החליטו המתכננים למקם את כפתורי הפשרת האדים מעל המסך, ככפתורים רגילים.

ההסתגלות למארוול היא מהירה ורוב התפעול ידידותי למשתמש. המארוול עשירה באבזור שכולל ריפודי עור, כוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. גם מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת והתרעה על פתיחת דלת מסוכנת. ראוי לציין כי מערכת שמירת הנתיב אגרסיבית בפעולתה לטעמנו.

מארוול

סוללת 70 קוט"ש – מארוול R מצהירה על 370 ק"מ של טווח נסיעה, אבל בפועל לא השגנו טווח שכזה במהלך המבחן, שכלל גם עליה וירידה מעיר הקודש ושלושה נוסעים, אולי נהיגה איטית בעיר הפקוקה תשיג את הטווח המוצהר.

מארוול R בגרסת הפרפורמאנס מספקת ל-MG דריסת רגל בליגה בכירה למדי מול מתחרות מעולות כמו סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5 וטסלה Y. ספינת הדגל של MG מציבה מול המתחרות מחיר תחרותי של 218,888 ש"ח, ויתרון בכל הקשור בביצועים והנעה כפולה. מאידך – טווח הנסיעה, שימושיות (תא המטען) ונוחות הנסיעה, מרשימים קצת פחות.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

SM V8 – איך סיטרואן כמעט והגיעה אל פסגת עולם הרכב?

Tweet סיטרואן SM היא אחת המכוניות המיוחדות שיוצרו, בין היתר בגלל השורשים החריגים שלה; היתה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page