ברונקו

פורד ברונקו – סוס מאולף


הנחתי את ישבני על האוכף אבל החבטה העיפה אותי אל-על, ורק ידי (השריריות) האוחזות בחזקה במושכות, מנעו את התרסקותי המבישה והכואבת על הקרקע הקשה שם למטה. סוס הפרא לא מוכן שתשלטו בו, אפילו לרגע אחד. תשכחו מצייתנות, משליטה, מחיבור ביניכם, לחיה הפראית הזו.
אבל רגע אחד – לא זה הסיפור של הפורד ברונקו החדש.

לסוס החדש הזה צריך לטפס. הברונקו הוא לא SUV רך שמניחים על האוכף שלו את הישבן. רוצים לטפס לקבינה? הניפו עכוז ורצוי שתאחזו בידית האחיזה העומדת לרשותכם. העיצוב מרובע, תכליתי, עם מאפייני רטרו שנלקחו מהדורות הקודמים של ברונקו. מזכיר לכם מהפרופיל לנד רובר דיפנדר של פעם? גם לנו.
.
הברונקו שנבחן כאן הוא ה-Wildtrack המוסיף למראה הקרבי צמיגי שטח "35 M/T ענקיים המבליטים אותו ובמיוחד בגוון הצבע הצהוב של רכב המבחן. אף אחד לא נשאר אדיש למכונית הזו. פתיחת הדלתות מגלה דלתות ללא מסגרת לחלונות, עיצוב פנימי נאה וישיבה גבוהה וזקופה.

הברונקו הראשון נולד בשנת 1965, ממש כמו כותב שורות אלה, רק שלהבדיל ממני, הברונקו השתבח עם השנים וכעת, בדור השישי, הוא מגיע לקטגוריית Midsize suv עם כוונה לתת פייט ליריבו העיקרי, הלוא הוא ג'יפ רנגלר המיתולוגי. ה-Wildtrack היא גרסת שטח קרבית, אך לרשות שועלי השטח הסופר-קרביים, מיובאת גם גרסת Badlands המציעה שיפורי שטח נוספים או Outer banks זולה יותר ופחות עבירה בשטח.

אבל אני רוצה להפתיע אתכם, ממש כמו שהברונקו הפתיע אותי. יכולות השטח הנהדרות של הפורד החדש שהפלטפורמה שלו מבוססת על זו של הטנדר פורד ריינג'ר, היו לגמרי צפויות. ככה זה כשלרשותכם רכב עם צמיגים ענקיים ובשרניים, סרן חי מאחור, בולמי בילשטיין, יחסי העברה קצרים ביחס של 4.7, נעילות אורכיות ורוחביות המגייסות את כל הגלגלים למשימה משותפת אחת ויחידת כח מרשימה המנצחת על כל העסק.

אמנם הג'יפ רנגלר ובן דודו המוכשר רוביקון, מתבססים על זוג סרנים חיים אבל ברונקו, כמו טויוטה לנד קרוזר ואפילו מרצדס G החדשה, החליטו על סרן חי מאחור לטובת מתלה נפרד מלפנים. זה משפר את נוחות הנסיעה, זה משביח את התנהגות הכביש.

את רוב רובו של מבחן הדרכים, ביצענו על כביש סלול, תודו ששם תבלו את רוב זמנכם עם הרכב. דרכים עירוניות, אוטסטרדות וגם כבישים הרריים מפותלים. נהיגת השטח ברובה עברה בשבילים כבושים ופה ושם נדרשנו לארסנל הכבד שלרשות הברונקו בכדי לצלוח מכשולים של ממש. לרשותנו עמד מערך נעילות דיפרנציאל הפועלות היטב וחוסכות מבקרת המשיכה (הלא כל כך מוצלחת, יש לומר) לבזבז את מומנט המנוע על החלקת גלגלים מיותרת. הגעתם לפניה חדה במיוחד בשטח? כפתור ייחודי יאפשר לכם לנעול גלגל אחורי ולסבסב את הרכב על צירו. לא נעים לאוזן, אבל עובד. אבל שטח והמון שטח נדרשנו בשעתו עם ההאמר הצבאי איתו גיהצנו במילואים מכשולים רבים אך שנאנו לנהוג על הכביש. גם הסופה הצבאית ואפילו הרנגלר/רוביקון הנוכחיים, מעדיפים שטח על פני כביש . הברונקו החדש- דווקא אוהב גם את הכביש.

עם פורד פוקוס ST או פורד מונדיאו תהנו הרבה יותר על אספלט. ברונקו הוא בכל -זאת רכב קשוח בעל מבנה פרימטיבי – יחסית. אבל הסוס החדש בהחלט נעים לנסיעה על כביש, מקנה בטחון גם בנהיגה על כביש מפותל יותר מכל ג'יפ רוביקון או טויוטה לנד קרוזר. על-אף המשקל והצמיגים הענקיים של רכב המבחן, סוס הפרא הזה מבוית ,מאוזן ומסוגל לפנות לא רע, יש לו אפילו הגה לא ממש מנותק ואף מדויק יחסית.

חברו לזה מנוע וי-6 2.7 ליטר טווין טורבו 330 כ"ס ו-58 קג"מ המשודך לתיבה אוטומטית עשרה הילוכים, שעל -אף איטיות פעולתה בהחלפת הילוך פה ושם , מאיצה את הברונקו בצורה מרשימה ביותר. תטבלו בסאונד נחמד ותנוחת נהיגה טובה, ותבינו מדוע ביליתי חלק לא קטן מהמבחן על הברונקו, דווקא על גבי האספלט. ברונקו הוא עדיין רכב מגושם וכבד לנהיגה ספורטיבית נמרצת, דוושת הבלם איננה מצטיינת בדיוק או משוב חוזר והצמיגים הענקיים והאוחזים, נוטים להימרח תחת עומס. אבל נשבע לכם שמזמן לא נהינתי כל כך לנהוג ברכב שמשקלו כמעט 2.5 טון וייעודו שטח קשוח, על כביש סלול. שאפו. מה לגבי צריכת הדלק, אתם שואלים? כ-6.0-6.5 ק"מ לליטר בממוצע. מזל שהיה דלקן.

ברונקו שלנו הוא רכב נוח יחסית. אמנם במהירות עירונית, ובמיוחד תודות לסרן האחורי, עידון לא תמצאו כאן, אך עם הגברת הקצב, יכולות השיכוך משתפרות וגם איתה יכולת השיוט הנינוח. רק רעשי הרוח המתגברים (תודות לאפשרות פירוק הגג וחלקי מרכב לנהיגת שטח נטולת דפנות ) מעיבים על הנינוחות.

המרחב הפנימי נדיב, המושבים הקדמים נוחים, מסך המולטימדיה גדול וברחבי הקבינה פזורים להם כפתורים רבים שלרוב בני התמותה לא יהיה מושג מה הם עושים. איך מתמצאים בכל השפע הזה? לומדים לאט לאט. אין כאן הנדסת אנוש במיטבה, כמו למשל אותו כפתור מעצבן לתפעול ידני של תיבת ההילוכים התקוע על מוט ידית הבורר ולא כמשוטים מאחרי ההגה. למה?! דוגמא נוספת היא מראת הצד השמאלית הישרה והלא נדיבה בגודלה היוצרת "שטח מת" גדול ומסוכן.

תא הנוסעים משדר איכות הרכבה טובה אך טיב החומרים יכול היה להיות איכותי יותר במיוחד לאור מחיר הרכב.

את הברונקו הענק והחביב היה קשה להחזיר בבוקרו של יום ראשון. לא בגלל עומס התנועה הבלתי אפשרי בין רעננה לניר צבי. קשה לנו להיפרד מרכב בעל כריזמה שכזו עם יכולת גבוהה כל כך בשטח, ובאופן מפתיע גם בכביש. הברונקו החדש לא חף מחסרונות אבל הוא נותן לאלה המכוונים את חייהם ואת חרטום מכוניתם לעבר השטח, חבילה מאוזנת ומוצלחת מאוד, המגובה באבזור עשיר של נוחות ובטיחות. הגרסה היקרה ביותר הנבחנת כאן מחירה 450,000 ש"ח ואם תזמינו אותה בצבע צהוב, מבטיחים לכם שתסובבו את הראש לאחור, בכל פעם שתתרחקו מהרכב אותו זה עתה החניתם.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

X1 25e BMW – גרסת כניסה חדשה

Tweet כחלק מאסטרטגיית החשמול של היצרן ואחרי שהשיקה גרסת כניסה לסדרה 3 ההיברידית (320e), דלק …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page