יונדאי קונה (KONAׁׂׂ) – קרוסאובר עירוני וחדש בארץ


ימים ספורים לאחר השקת הארונה של סיאט, הגיע לישראל מתחרה נוסף בקטגוריה המתפתחת של הג'יפונים העירוניים. 
כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה- KONA, רכב הפנאי-שטח החדש בקטגוריית ה- SUB-Compact SUV.

מדובר ברכב שפותח על גבי פלטפורמה חדשה של היצרן. 'קונה' משלים את ליין הקרוסאוברים של יונדאי הכולל גם את הטוסון והסנטה-פה הגדולים יותר.

אורכו של הרכב –  4,165 מ"מ, רוחבו 1,800 מ"מ, גובהו 1,565 מ"מ ומרווח הסרנים עומד על 2600 מ"מ.
ל- KONA מרווח גחון של 17 ס"מ (לא לנסיעת שטח מאתגרת, למרות ההנעה הכפולה הכוללת נעילת דיפרנציאל מרכזית)  ותנוחת ישיבה גבוהה יחסית כמיטב האופנה.

KONA רכב הפנאי שטח החדש ייובא לישראל עם מנוע טורבו  1.6T המשודך לתיבת הילוכים DCT  בעלת 7 הילוכים. שילוב זה מייצר 177 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ המושג כבר ב-1500 סל"ד. נתונים אלה, יחד עם מערכת הנעה כפולה מספקים ל KONA -נתון האצה מרשים של 7.9 שניות בזינוק מ-0 ל- 100 קמ"ש (הנתון הטוב ביותר בין רכבי הפנאי עד למחיר של 210,000 ₪)  ומהירות מקסימלית של 205 קמ"ש. (לקונה, גרסה נוספת שכרגע אינה מיובאת – הנעה קדמית עם מנוע טורבו 3 צילינדרים 1.0 ליטר 120 כ"ס וגיר ידני).

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה עומדת על 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 16.6 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו- 14.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. ל- KONA ציון ירוק 12 ופליטת CO2 153 גרם לק"מ.

עיצובה החיצוני של הקונה נועז יחסית (יחסית – ראו טויוטה CHR), אולם פנים הרכב שמרני יחסית. יחד עם זאת, מרווח הפנים טוב ואיכות הרכב מרשימה (מהתרשמות סטאטית ראשונית).

ל- KONA אבזור עשיר כבר בדגם ה- Premium הכולל מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. מדובר במערכת  המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך צף חדשני בגודל 7 אינץ' עם יכולת מעבר למערכת ה- Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות, דיבורית Bluetooth, מצלמה אחורית מקורית ושליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה. בנוסף רמת גימור כוללת גם הגה מצופה עור, כיוון הגה לגובה ולעומק, ספויילר מקורי עם תאורת בלם, מחשב דרך, מערכת בקרת אקלים, קיפול מראות אוטומטי, מראות בצבע הרכב, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, חלונות חשמל, חיישן אורות, מפתח שלט, תאורת יום DRL, מסילות גגון וחישוקי סגסוגת קלה.

דגם ה- Supreme כולל גוון שונה בגג הרכב, מפתח חכם המאפשר התנעה וכניסה ללא מפתח, פנסי ערפל קדמיים וחישוקי סגסות קלה בגדול 18". בנוסף, משטח טעינה בטכנולוגיית QI; טעינה אלחוטית לסמארטפון ללא צורך בכבלים עם מגוון פיצ'רים חדשים; המערכת מציינת מתי הטלפון נטען במלואו, ותזכיר לנוסעים לקחת את הטלפון בעת ​​היציאה מהרכב.

רשימת עזרי הבטיחות ארוכה וכוללת בלימה אוטונומית (כולל התראה), שמירת נתיב והתראות על רכב בשטח מת או רכב החוצה מאחור וכן התראה על עייפות נהג. מאידך, בקרת השיוט בקונה אינה אדאפטיבית.

דגם מחיר
Premium 133,900  ₪
Supreme 139,900 ₪

About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מרצדס EQS SUV – שבעה מושבים

Tweet מנוע ה-V12 הענק ב-AMG65 המבוססת על מרצדס S קלאס מוארכת פועל בסיבובי סרק, נטול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page