Home / חדשות / יונדאי IONIQ EV מעודכנת ומושקת בישראל

יונדאי IONIQ EV מעודכנת ומושקת בישראל


כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל משיקה את הדגם המעודכן של יונדאי EV IONIQ ללא שינוי במחיר אשר יעמוד על 159,900 ₪.

הגרסה החשמלית של ה-IONIQ ההיברידי המצליח של יונדאי שהפך לרב מכר עולמי ובישראל נמסר לכ- 37,000 לקוחות. טווח הנסיעה בדור החדש של ה- IONIQ החשמלית אשר יגיע בגרסת Premium הוא 412 ק"מ בנסיעה עירונית ו- 311 ק"מ בנסיעה משולבת (על פי תקן WLTP) ללא טעינה דבר אשר מאפשר ניידות ושימושיות רבה, בטוחה וירוקה ללא חרדת טווח. טווח זה מושג בעזרת צריכת חשמל יעילה יותר מבחינה אנרגטית בכ-30% ממרבית המתחרים בישראל.

העיצוב החיצוני של ה-IONIQ EV התעדכן עם גריל ייחודי מסוגנן ואלגנטי המשלב אווירודינמיקה יעילה. למנוע החדש הספק של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 30.1 הניזון מסוללת Lithium-ion Polymer חדשה בעלת קיבולת של 38.3 קילוואט. הסוללה עצמה בנויה עם מערכות בטיחות מתח רב שלביות ומיקומה בתחתית המרכב מקל על הגישה אליה ומקנה לרכב מרכז כובד נמוך המאפשר תמרון זריז ונסיעה בטוחה.

זמני טעינה:

  • טעינה משקע ביתי -שקע כוח (mode 2)

במידה והתשתית מאפשרת זרם של 16 אמפר זמן הטעינה יהיה 10.5 שעות לטעינה מלאה.

  • טעינה מעמדת טעינה ביתית מנוהלת (mode 3):

בעמדה המספקת 32 אמפר, זמן הטעינה יהיה 5.5 שעות לטעינה מלאה.

  • טעינה מעמדת טעינה מהירה: DC

במידה ומדובר בעמדת 50 קילוואט, זמן הטעינה יהיה 57 דקות ל- 80% טעינה
במידה ומדובר בעמדת 100 קילוואט, זמן הטעינה יהיה 54 דקות ל- 80% טעינה.

מערכת הבלימה והמנופים בצידי ההגה ב- EV IONIQ מותאמים להפיק את המרב מאפשרות הבלימה הרגנרטיבית אשר עוזרת למחזר את האנרגיה הקינטית של הרכב ולנצלה לייצור חשמל. דבר זה מסייע להנעה ובכך משפר את החיסכון בחשמל. הבלימה הרגנרטיבית מסייעת גם בהפחתת בלאי הבלמים.
במקום ידית הילוכים ל- EV IONIQ בורר הילוכים SBW אשר נמצא במקומו הטבעי לצד הנהג וכולל מצב נהיגה D, מצב רברס R, מצב סרק N מצב חניה P ונעילה.

בטיחות
ה- EV IONIQ כולל:
FCA- מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית, הכוללת זיהוי הולכי רגל. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום.
LFA- מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה. הכולל חיווי בלוח השעונים, צפצוף קולי ותיקון אקטיבי של ההגה לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.
מערכת בקרת שיוט חכמה- SCC (Smart Cruise Control), המאפשרת באמצעות שימוש בחיישן המכ"ם הקדמי לקבוע מהירות ומרחק קבועים מרכב הנמצא מלפנים, מבלי ללחוץ על דוושות התאוצה או הבלם. המערכת מאטה בעת הצורך לפי מהירות הרכב מלפנים ומאיצה בחזרה למהירות שהוגדרה.
DAW– מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.
HBA– שליטה באורות גבוהים.
בנוסף, 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג. מערכת בלמים עם ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת אלקטרונית לחלוקת כח בלימה EBD ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS.

גם ב- EV IONIQ הושקעו מאמצי פיתוח וחשיבה הוליסטית על חווית המשתמש של הנהג וסביבתו. חלקים שונים ברכב מיוצרים מחומרים אקולוגיים וטבעיים. כחלק מהעיצוב האווירודינמי, נעשה שימוש בחומרים קלים המפחיתים את משקל הרכב ומאפשרים להגיע למקסימום ביצועים.
דלת תא המטען ומכסה המנוע מיוצרים מסגסוגת אלומיניום קלה במקום הפלדה המסורתית בכדי לאפשר לIONIQ EV – מקסימום קשיחות מבנית במינימום משקל. סוגי דבק חדישים וטכניקות יצור מתקדמות אומצו במטרה לחזק את שילדת הרכב ולהקנות לה חוזק ובטיחות מקסימליים.

האבזור:
ה-EV IONIQ כוללת מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן בגודל 8 אינץ' המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו- Android Auto, מצלמת רברס, חלונות חשמל בעל מנגנון בטיחות, כיוון מראות חשמלי, מראות בצבע הרכב, פנסי איתות במראות, תאורת יום LED, תאורה ראשית LED, פנסי LED אחוריים, ספוילר אחורי עם תאורת LED, מושב נהג עם כיוונון חשמלי וכרית ניפוח לגב, חימום למושבים קדמיים, גלגל הגה מעור, חימום הגה, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, גג שמש נפתח, שמשות כהות Privacy Glass, לוח שעונים SUPER VISION בעיצוב משתנה בהתאם למצבי הנהיגה עם צג מידע LCD המספק נתונים שונים על מצב הסוללה וטווח הנסיעה האפשרי, חישוקי סגסוגת 16 אינץ', חיישן אורות, חיישן גשם, מושב נוסע קדמי עם כיוונון לגובה, משטח הטענה אלחוטי למכשירי סמארטפון (במכשירים תומכי טכנולוגיה) במידה והטלפון נותר בעמדת ההטענה, תתקבל תזכורת על לוח השעונים כדי שלא ישכח ברכב, בלם יד חשמלי ו- AUTO HOLD.

צבעים
את ה- EV IONIQ ניתן יהיה להשיג ב- 4 צבעים: שחור, לבן, כסוף כהה ואפור עכבר מטאלי.

ביצועים:

  • מהירות מרבית 165 קמ"ש
  • תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.9 שניות (במצב ספורט)

מידות הרכב:

  • אורך: 4,470 מ"מ
  • רוחב: 1,820 מ"מ
  • גובה: 1,475 מ"מ (+25)
  • מרווח סרנים: 2,700 מ"מ
  • מרווח מהקרקע: 140 מ"מ (+10)
  • מרווח רגלים מושב קדמי: 1,136/1,073 מ"מ
  • מרווח רגלים מושב אחורי: 800/906 מ"מ
  • מרווח ראש מושב קדמי: 970 מ"מ
  • מרווח ראש מושב אחורי: 950 מ"מ
  • מרווח כתפיים מושב קדמי: 1,425 מ"מ
  • מרווח כתפיים מושב אחורי: 1,396 מ"מ
  • מרווח מותניים מושבים קדמיים: 1,366מ"מ
  • מרווח מותניים מושבים אחוריים: 1,344מ"מ
  • רדיוס סיבוב: 5.3 מטר
  • נפח תא מטען 357 ליטר (+7). עד גובה התקרה 462 ליטר (+7).
  • משקל עצמי 1,403ק"ג (-17)
  • דרגת זיהום 1
  • דרגת זיהום 1
  • רמת אבזור בטיחותי 7

מחיר
159,900 ₪.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

יונדאי סונטה החדשה מושקת בישראל

Tweet כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה-Hybrid Sonata החדשה. מכונית מנהלים היברידית שתנסה לחזור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page