סובארו XV החדש – השקה מקומית


הוא הושק בתחילת 2017 וכעת הגיע גם אלינו. להיט המכירות של סובארו שהוביל את מכירות רכבי ההנעה הכפולה בישראל, מתחדש. 
הדמיון החיצוני רב וניתן לחשוב שמדובר במתיחת פנים בלבד. גם יחידות ההנעה כמעט זהות לאלה  שבדגם היוצא. יחד עם זאת, ל-XV דור – 2 תכנון חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה מודולארית חדשה ועוד כמה שינויים חשובים. 

מה חדש ב-XV?
ה-XV כמו קודמיו, מציע שילוב ייחודי מסוגו בסגמנט: מנוע בוקסר, תיבת הילוכים רציפה ומערכת הנעה כפולה קבועה.

הדור החדש, מבוסס כאמור על פלטפורמה חדשה לחלוטין שתרומתה – מרכב קשיח ועמיד יותר ומידות נדיבות יותר, בסיס גלגלים שצמח ב-2 ס"מ ורוחב שצמח ב-5 ס"מ. ל-XV מרווח גחון מרשים של 22 ס"מ  והוא מציע שני חידושים עיקרים: מערכת הבטיחות האקטיבית  EYESIGHT, הכוללת שתי מצלמות הממוקמות מעל המראה המרכזית ברכב ומשמשות זוג עיניים נוספות, יוצרות תמונה צבעונית, תלת מימדית ויודעות לזהות הולכי רגל ודו-גלגלי. בנוסף, המערכת מתריעה לפני התנגשות מלפנים ובעת הצורך בולמת באופן אוטונומי. כמו כן, בעת הפעלת בקרת השיוט האדפטיבית, המערכת יודעת לשמור על מרחק קבוע מהרכב מלפנים, מתריעה על רכב בשטח מת, בנתיב מקביל, בתנועה צולבת בנסיעה לאחור וכן מתריעה על סטייה מנתיב ובתוך הנתיב.

חידוש נוסף היא מערכת X-MODE ייעודית לשטח שהייתה שמורה עד כה לסובארו פורסטר. מערכת ה-X- MODE  יודעת לקחת  פיקוד על המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה AWD וכוללת בקרת ירידה במדרון במהירות שבין 5 ל-20 קמ"ש, הניתנת לשליטה וויסות ע"י הנהג באמצעות לחיצה על דוושת הברקס ומקנה כסטנדרט יכולות שטח משופרות.

2 גרסאות מנועים:

היצע המנועים של XV זהה לזו של האימפרזה: מנוע 1.6 ליטר המספק 114 כ"ס ומנוע ה-2.0 ליטר החדש בעל ההזרקה הישירה המספק 156 כ"ס. לשתי הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, עם אפשרות לתפעול ידני בגרסת ה-2.0 ליטר .תיבה ידנית תיובא בהמשך .

מנוע בוקסר 1.6 בוקסר 2.0
הספק (כ"ס / סל"ד) 114 / 6,200 156 / 6,000
מומנט (קג"מ / סל"ד) 15.3 / 3,600 20.0 / 4,000
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה LINEARTRONIC CVT אוטומטית רציפה LINEARTRONIC CVT
מהירות מרבית (קמ"ש) 175 194
תאוצה ל 100 קמ"ש (שניות) 13.9 10.4
צריכת דלק משולבת (ק"מ / ליטר) 15.1 ב-PREMIUM

15.6 ב-CLASSIC ו-PREMIUM

14.4

מידות ונתוני מרכב:

מרכב  

5 דלתות

אורך (מ"מ) 4,465
רוחב (מ"מ) 1,800
גובה (מ"מ) 1,615
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,665
מרווח גחון (מ"מ) 220
זווית גישה (מעלות) 18
זווית נטישה (מעלות) 29

גרסאות, רמות גימור, מחירים ומחירי השקה:
ל-XV שלוש רמות גימור שונות.  הבסיסית "קלאסיק" וכוללת 7 כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע ומצלמה אחורית, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17. תוספת של 1,000 ש"ח תשדרג את גרסת ה-1.6 ליטר לרמת גימור "פרימיום" הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה וריפודים בשילוב עור.
רמת הגימור הגבוהה  ה-EyeSight כוללת את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות בתוספת מפתח חכם.
המחירים לפניכם:

דגם מחיר השקה מיוחד כולל מע"מ מחיר מכירה כולל מע"מ
XV 1.6 CLASSIC 134,990 ₪ 138,990 ש"ח
XV 1.6 PREMIUM 136,990 ₪ 139,990 ש"ח
XV 1.6 EYESIGHT 142,990 ₪ 144,990 ש"ח
XV 2.0 CLASSIC 144,990 ₪ 147,990 ש"ח
XV 2.0 EYESIGHT 153,990 ₪ 155,990 ש"ח

התרשמות DRIVETIME מ-XV החדש:

בהשקה ישראלית מושקעת, באזור טל שחר והסביבה, חווינו נהיגת התרשמות ראשונית על XV החדש.

השקה בתל שחר

נהגנו על גרסאות ה-1.6 וה-2.0 ליטרים ברמת הגימור הבכירה EYESIGHT בעלת מערכות הבטיחות המתקדמות.

הרושם הראשוני שהותיר בנו הדגם החדש הוא איכות כללית גבוהה יותר מבדגם היוצא, איכות ונוחות ברמה גבוהה וחבילת בטיחות שהיא חובה לכל נהג ונהגת.
עם זאת, יחידת ההנעה המשלבת מנועים ללא טורבו ותיבת הילוכים רציפה, מנפקים ביצועים סבירים (ב-1.6 ) ומשופרים (ב-2.0 ), במקביל להעלאת סיבובי המנוע לתחום גבוה יחסית, קרי – שאון מנוע רב יותר. XV בגרסה החלשה, איננה נמרצת וחדת תגובה בכל מה שקשור בדוושה הימנית.

מאידך, רושם רב הותירה בנו ה-XV ביכולת הדינאמית שלה בכביש ובמיוחד בנהיגת שבילים מהירה. מערכת המתלים ומרווח הגחון המצוין, מאפשרים גיהוץ שבילים מרשים ביותר, מהמשובחים בהם נתקלנו ברכב שכזה. תודות למערכת ה-X-MODE, מציעה ה-XV גם יכולת שטח משופרת ונגישה לכל נהג, ברמה העולה על אלה של המתחרים בסגמנט, גם אלה המוצעים עם הנעה כפולה. XV בהחלט מאפשר ירידה לשטח ונסיעה בשבילים ללא כל חשש. (ניתן גם להרכיב מיגון תחתון ).

XV החדש, שומר על תכונות הדגם היוצא ומשופר בעיקר בתחושת האיכות הכללית, במערכת X-MODE המגיעה כסטנדרט וברמת האבזור. חבילת הבטיחות המשופרת מגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה , והיא זו שאחראית  לכך, שסובארו XV קיבלה חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP (וציון גבוה גם במקבילו האמריקאי).

סובארו, הגאה במערכת הבטיחות החשובה הזו, וכך גם היבואן. מדגישה בכל סרטון פרסומת את יתרונות חבילת הבטיחות הזו שתפקידה הוא פשוט – למנוע תאונה ולהציל חיים. חווינו במהלך ההשקה, כיצד מזהה המערכת רכב שנמצא מאחור ואינה מאפשרת לנהג להזיז את הרכב לאחור, למרות ניסיונותיו. האם מוצדק לשווק רמת גימור "קלאסיק" ו"פרימיום" (שבה יש מערכת מובילאיי בלבד שרק מתריעה אך אינה מתערבת ) האם פשרה על בטיחות מצדיקה את החיסכון? האם כשמדובר בחיי אדם לא נכון היה פשוט להציע את כל גרסאות XV רק עם מערכת EYESIGHT ? תחליטו אתם.

צילומים: רונן טופלברג, אלעד שליו, יח"צ, DRIVETIME


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *