Home / חדשות / F8 טריבוטו החדשה – המסירה בישראל החלה

F8 טריבוטו החדשה – המסירה בישראל החלה


סמלת, יבואנית פרארי בישראל החלה השבוע לשווק את מחליפתה של הפרארי 488 GTB– גרסת מכונית הספורט המרכזית של החברה – פרארי F8 טריבוטו החדשה. "טריבוטו" – מחווה למנוע ה- V8 כפול מגדשי הטורבו החזק בהיטוריה של החברה.
מנוע זה הינו מנוע עטור פרסים – זכה בתואר מנוע השנה ברצף בשנים 2016-2019, כולל פרס "מנוע השנה ב-20 השנים האחרונות" . מחליפת דגמי ה-488, נכנסת לנעליים גדולות עם שיפורים בכל תחום: מנוע חזק יותר, טכנולוגיות מתקדמות יותר המגיעות מרכבי המירוץ של פרארי ואפילו מה- 488 פיסטה המיוחדת.

מנוע ה-V8 המוגדש, אשר זכה בתואר מנוע השנה לשנת 2019, מגיע היישר מגרסת המרוץ של ה- 488 – ה- 488 צ'לנג' וה-488 פיסטה וכולל בין היתר מכלולים קלים יותר, בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים גדול יותר ושימוש בטכנולוגיות מעולם המרוצים כדי להפיק כעת 711 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ו-77 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 50 כ"ס וקג"מ אחד לעומת ה- 488 GTB). לשם השוואה, לפרארי אנזו עם מנוע V12 יש 660 כ"ס בלבד. ההספק לליטר עומד כעת על 185 כ"ס לליטר, בין הגבוהים בעולם הרכב והמנוע החזק ביותר שהותקן ברכב ייצור סדרתי רגיל בהיסטוריית החברה. פרארי תכננה מחדש את פעולת המנוע ויציאות האגזוז כדי לתת צליל מנוע ייחודי וניכר עבור ה-F8 טריבוטו. בנוסף, עקב השיפורים הרבים למנוע הטורבו צומצמה שוב השהיית הטורבו וכעת לא ניתן לחוש כלל בהשהיית טורבו.
התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת ב-F8 רק 2.9 שניות (0.1 שניות מהר יותר מפרארי 488 GTB) והמהירות המרבית היא מעל 340 קמ"ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-F8 בתוך דקה ו- 22:5 שניות, חצי שניה מהר יותר מה- 488. בפרארי מבטיחים שצליל המנוע בשילוב עם מערכת הפליטה החדשה יציעו ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- 488 GTB.

מתחת לעיצוב החדש של ה-F8 ישנה רשימה ארוכה מערכות אלקטרוניות לנהיגה ולשיפור הביצועים הכוללות בין היתר בקרת אחיזה משופרת, בקרת יציבות מעולם ה- F1, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ותיבת הילוכים מהירת תגובה. מערכת המתלים שודרגה אף היא וכלל מערכות הנהיגה ברכב נשלטות על ידי המנטינו ומערכת ה- Slide Slip Control ששודרגה אף היא וכוללת שליטה דינמית במערכות הרכב ביציאה מפנייה. כל המערכות ב-F8 החדשה תוכננו שיכולו לתת לכל נהג את כל הביצועים האדירים שיש לרכב להציע, בקלות, בתפעול נוח ובביטחון.
ה-F8 טריבוטו החדשה ארוכה במעט מה- 488, באורך של 4.611 מטר והיא חולקת איתה את אותו בסיס גלגלים. עם זאת, פרארי הצליחה לשפר את משקל הרכב ולהפחית ממנו 40 ק"ג לעומת ה- 488 היוצאת באמצעות שימוש בחומרים קלים ומתקדמים יותר.

העיצוב החדש מציע בנוסף גם שיפור אווירודינמי לעומת ה- 488 של 10% והוא מושג באמצעות שימוש באלמנטים אווירודינמיים מה- 488 פיסטה שכוללים מעבר אוויר קדמי בשם S-Duct שמגיע ממכוניות פורמולה 1 שמייצר עומס על החלק הקדמי של הרכב, בשילוב עם ספוילר אחורי מובנה רחב יותר שמגדיל אף הוא את האווירודינמיקה ומשפר את זרימת האוויר למנוע, מפצלי אוויר מתחת לספוילר שמפחיתים את אפקט הדראג, דיפיוזר אחורי עם אווירודינמיקה אקטיבית ודיפיוזר קדמי ורצפה שטוחה שתוכננו מחדש שמשפרים את זרית האוויר ותורמים לקירור אפקטיבי יותר של הבלמים הקרמיים. בנוסף לשיפורים אווירודינמיים, הרדיאטורים של ה-F8 הגיעו ממכונית המירוץ 488 צ'לאנג' שמפחיתים את הדראג ומשפרים את הקירור בנוסף לסעפות היניקה שתוכננו מחדש כדי שיכולו להכניס אוויר קר ב- 15 מעלות לעומת ה-488 ולשפר את הביצועים.
עיצוב הרכב שודרג והוא מציע מראה זוויתי יותר ואגרסיבי מקדימה, עם חזית ייחודית הכוללת יחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED ומעבר אוויר S-Duct קדמי ייחודי.
מאחור לרכב מראה חדש הכולל פנסים עגולים כפולים, לראשונה במכונית עם מנוע מרכזי בפרארי מאז ה- F430. הספוילר האחורי שונה אף הוא וכעם הוא רחב יותר עם זווית יותר גדולה לשיפור היעילות האווירודינמית. אלמנט בולט מאחור הינו חלון הזכוכית במכסה את המנוע אשר כולל 3 חריצים ייחודיים אשר מהווים מחווה לפרארי F40 המיתולוגית, הרכב האחרון שאנזו פרארי תכנן לפני מותו. לקוחות שיבחרו יוכלו לשדרג את עיצוב הרכב חיצונית באמצעות תוספות של סיבי פחמן נרחבות, כולל תחתית מרכב מסיבי פחמן ואפילו חישוקים קלים מסיבי פחמן.

בפנים ה- F8 טריבוטו שומרת על דרכה של ה- 488 המצליחה ומשאירה את תנוחת הנהיגה המרכזית בפוקוס של הנהג והיא כוללת הגה חדש וקטן יותר, שני צגים דיגיטליים ושעון סל"ד מרכזי מול הנהג. ללקוחות ניתנת האופציה לבחור ממגוון של 15 צבעים לחלל הפנימי ומגוון חומרים לעיצוב תא הנוסעים – החל מעור איטלקי, אלקנטרה ומגוון של תוספות סיבי פחמן.
ללקוחות שירצו תוספות מיוחדות יותר ניתן לבנות רכב באיטליה בייעוץ אנשי העיצוב של פרארי ליצירת מכונית בייצור מיוחד עבור הלקוח. לרכב הראשון שהגיע לארץ יש תוספות בשווי כולל של כ- 400,000 ₪ כמו למשל צבע פרארי מפלטת הצבעים ההיסטורית בשווי של 93,200 ₪ , מושבי מירוץ מסיבי פחמן בשווי 67,500 ₪ והגה מסיבי פחמן עם נורות LED להחלפת הילוכים בשווי של 35,900 ש"ח בין היתר.

מחיר ה- F8 טריבוטו בישראל – החל מ- 2,040,000 ₪.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מכוניות שנות ה-60

מכוניות שנות ה-60 – משפחתיות שאהבנו

Tweet הפרינץ 4 האדומה והחמודה הגיעה. אפשר להתחיל! אוסף הקשישות הצבעוניות, מכוניות שנות ה-60, שלכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page