Home / חדשות / יונדאי סונטה החדשה מושקת בישראל

יונדאי סונטה החדשה מושקת בישראל


כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה-Hybrid Sonata החדשה. מכונית מנהלים היברידית שתנסה לחזור על הצלחתה הגדולה בעבר, בשוק המקומי.

ה-Hybrid Sonata תוצע ללקוחות בישראל ברמת פאר המאפיינת את קטגוריית רכבי היוקרה בישראל ובשתי רמות אבזור Premium ו-Limited במחיר של החל מ-181900 ₪.

ה-Hybrid Sonata החדשה היא דגם הסדאן הראשון של היצרן שתוכנן בשפת העיצוב Sensuous Sportiness ובפיתוח של אלברט בירמן, סגן נשיא יונדאי למחקר ופיתוח, המביא לראשונה את המראה הספורטיבי פורץ הדרך בסגנון ארבע דלתות קופה.

ה-Hybrid Sonata היא הדגם הראשון שמתבסס על פלטפורמת הרכב החדשה של יונדאי, המספקת חוזק שלדה מוגבר במשקל מופחת המאפשר את החדשנות בעיצוב, בטיחות וביצועי נהיגה. כמו כן מדגישים מהנדסי יונדאי את שיתוף הפעולה בין היצרן לחברת Bose במסגרתו תשולב לראשונה בדגמי יונדאי מערכת שמע חדשה מתוצרת החברה כדי לספק חווית שמע יוצאת דופן ללקוחות.

ב-Hybrid Sonata, פונקציות חדשניות בסיגמנט זה הכוללות בין השאר, בידוד רעשים באמצעות חומרי ספיגת קול אקוסטיים וזגוגיות כפולות, שימוש ראשון בטכנולוגיית לבקרה על המנוע החשמלי וחיישני מכ"ם, קול וראייה. מערכת ה-Active Shift Control מנטרת באמצעות חיישן ייעודי את העברות ההילוכים ואת סיבובי המנוע כ-500 פעמים בשנייה במטרה לאפשר סנכרון מדויק בין מהירות סיבובי המנוע לתיבת ההילוכים ובכך לצמצם את זמני העברת ההילוכים ב -30%. סנכרון זה לא רק משפר את ההאצה ואת צריכת הדלק של הסונטה, אלא גם את עמידות התמסורת על ידי צמצום החיכוך במהלך ההחלפות.
צריכת הדלק נמוכה עם טווח נסיעה של למעלה מ-1000 ק"מ למיכל דלק, מקדם גרר של 0.24 בזכות סבכה עם פתחי אוורור ייחודיים שנסגרים כשצריך פחות קירור למנוע, ספוילר אחורי וגלגלי סגסוגת אווירודינמיים ומיקום סוללה אופטימלי בתחתית הרכב אשר מביא לתוצאות הטובות ביותר במרווח הפנים והרגליים ביחס לתחרות בשוק.

המנוע
ה-Hybrid Sonata החדשה מצוידת במנוע G2.0 GDi HEV בטכנולוגיית ה SMARTSTREAM החדשה של יונדאי ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. תפוקת הכוח של מנוע הבנזין עומדת על 152 כוחות סוס ו-19.2 קג"מ מומנט ב-5000 סל"ד. המנוע החשמלי מספק עוצמה של 38 קילוואט (51 כ"ס). שילוב המנועים מספק 192 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-37.5 קג"מ מרשימים כבר ב-1,770 סל"ד. התאוצה מ-0 ל -100 קמ"ש ב-9.2 שניות, מהירות מרבית 192 קמ"ש.

צריכת דלק
צריכת הדלק ב-ה-Hybrid Sonata עומדת על 5.3 ליטר ל -100 ק"מ בנהיגה עירונית (18.8 ק"מ לליטר) ו-4.6 ליטר ל -100 ק"מ בנהיגה בינעירונית (21.9 ק"מ לליטר). (לפי נתוני יצרן ובבדיקות מעבדה). הציון הירוק ירד ל-2 ופליטת CO2 עומדת על 118 גרם לק"מ. צריכת הדלק נמוכה עם טווח נסיעה של למעלה מ-1000 ק"מ למיכל דלק ומקדם גרר של 0.24 מתקבל בזכות סבכה עם פתחי אוורור ייחודיים הנסגרים במצב שהמנוע זקוק פחות קירור, הספוילר האחורי, גלגלי סגסוגת אווירודינמיים ומיקום הסוללה.

חבילת הבטיחות
מעטפת הבטיחות ב-Hybrid Sonata כוללת את חבילת Hyundai SmartSense כסטנדרט ובה 9 כריות אוויר ומערכת חיישנים ובטיחות הלקוחים היישר מעולמות רכבי היוקרה אשר ייכנסו לפעולה במקרה של אירוע בטיחותי ומערכות ADAS נוספות אשר יסייעו לבצע משימות באמצעות 3 חיישני מכ"ם, 12 חיישני קול ו-5 מצלמות.

המערכת כוללת
LKA – באמצעות זיהוי סימני הכביש מסייעת המערכת במניעת סטייה מקרית מהנתיב על ידי תיקון היגוי והזזה אוטונומית של הגה הרכב כאשר מהירות הרכב היא מעל 60 קמ"ש.
FCA – מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון (FCW) ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB) וזיהוי הולכי רגל. לראשונה כוללת המערכת גם זיהוי, התראה ובלימה במקרה חירום בו מתגלה תנועה חוצה בצומת.
DAW – מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות.
BCA – מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. המערכת עושה שימוש במערכת ה-BSD המספקת התרעה על רכב ב"שטח מת", ובנוסף במערכת ה-LKA אשר מזהה את סימון נתיב הנסיעה ומסייעת בשמירה אקטיבית של הנתיב. ייחוד מערכת ה-BCA הינו בכך שמדובר במערכת אקטיבית אשר תמנע מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות ממשית. כאשר ימצא רכב ב"שטח מת" אשר קרוב בצורה מסוכנת תפעיל המערכת התרעה ויזואלית והתרעה קולית עם הפעלת איתות הפניה, ואף תבצע בלימה דיפרנציאלית של הגלגל הפנימי הנגדי במידת הצורך, וזאת בכדי למנוע את מעבר הנתיב.
RCCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור המיועד ליציאה מאוזרים צרים עם ראות מוגבלת, אשר באמצעות חיישני המכ"ם לזיהוי רכב ב "שטח מת", מזהירה המערכת את הנהג אודות כלי רכב חוצה המתקרב עם אפשרות להתנגשות מאחור ואף תפעיל בלימה רלוונטית אוטונומית בעת הצורך בכדי למנוע תאונה.
SEA) Safe Exit Assist) – מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב. תכונה זו מונעת באופן רגעי את פתיחת דלתות המושב האחורי כאשר המערכת מזהה רכב חוצה המתקרב מאחור ותבצע נעילה אקטיבית של הדלתות בעת הצורך. כאשר המערכת מגלה אובייקט מתקרב מאחור תשמע אזהרה עבור הנוסעים, הודעה תוצג על גבי המסך והדלתות ישארו נעולות עד אשר הרכב החוצה יחלוף.
SCC-בקרת שיוט אדפטיבית חכמה. המערכת יודעת לעבוד במקביל לפעולה מערכת ה-stop&go (מנגנון זחילה בפקקים) ויחד עם מערכת LVDA המתריעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, מספקת מערכת עזר משלימה ויעילה.
מערכת ה-ROA – מערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שיכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.
בנוסף ב-Hybrid Sonata מערכות נוספות הכוללות: TCS-מערכת בקרת משיכה, ABS -מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, HAC-מערכת סיוע לזינוק בעליה, ESS-איתות בלימת חירום, TPMS-מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים עם תצוגה חכמה לכל גלגל בנפרד ו-ESP-מערכת בקרת יציבות אלקטרונית.

גרסת ה-Limited כוללת גם:
PCA – מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה.
AVM – מערך מצלמות הקפיות.
BVM) Blind-Spot View Monitor) – הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב (כן, תתחילו לאותת…). נעשה בעזרת המצלמה שמותקנת במראה החיצונית המציעה לנהג שדה ראייה רחב יותר. מערכת זו עוזרת לסרוק כניסה של רכבים לשטח המת של הנהג. אם אותר רכב ב"שטח המת", תהיה התרעה קולית וויזואלית.

העיצוב
קו כרום זורם מכנף ה-Hybrid Sonata, ממשיך סביב חלונות הנוסעים, דרך קדמת המכונית לאורך מכסה המנוע ומסתיים בזווית ישרה חדה העוטפת את הפנס קדמי. רצועת כרום זו כוללת אורות LED מדורגים בשעות היום המשובצים במנורות תאורה נסתרות.
מדובר בתאורת LED ייחודית המשולבת בפעם הראשונה באחד מדגמי יונדאי המבטאת חידוש עיצובי בטכנולוגיית תאורה עדכנית.
מאחור, תאורת LED אופקית רחבה המחוברת לאורות הבלם ומשתרעת על פני מרכז תא המטען והנמתח עד לשולי המכונית.
לוח המחוונים משתרע לרוחב תא הנוסעים, כולל תצוגה בגודל 12.3 אינץ' (בדגם ה-Limited) הניתנת להתאמה אישית למצבי הנהיגה. במרכז לוח המחוונים, מסך HD גדול בגודל 8 אינץ' המאפשר לנהג לתקשר בקלות עם פונקציות האודיו, הווידאו והניווט (AVN).
בלב מערכת ה-AVN ניצבת מערכת סאונד שהיא תוצאה של שיתוף פעולה חדש בין מהנדסי יונדאי לבין BOSE. מערכת הסאונד של Bose Premium מצוידת ב-12 רמקולים המסונכרנים כדי להעביר צלילים עשירים לחוויית שמע איכותית. התאמות הסאונד מתבצעות באופן אוטומטי בהתאם למהירות הרכב, בעוד שטכנולוגיית הסראונד של Bose מציבות כל נוסע במרכז חוויית האודיו, ללא קשר למיקומו בתא הנוסעים.
בורר ההילוכים החדש Shift by Wire (SBW) מלוטש ומתקדם מבחינה טכנולוגית גם תופס פחות מקום משמעותי מבורר הילוכים מסורתי.

מידות
ה-Hybrid Sonata מציעה לנוסעים מרחב פנימי נדיב אורכה 4,900 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,445 מ"מ ומרווח הסרנים עומד על 2840 מ"מ. ל-Sonata מרווח גחון של 135 מ"מ, מרווח רגליים מושבים קדמי 1170 מ"מ, מרווח רגליים מושבים אחורי 885 מ"מ ונפח תא מטען של 510 ליטר.

אבזור
ה-Hybrid Sonata מושקת ברמת אבזור מפוארת כבר בגרסת ה-Premium וכוללת חישוקי סגסוגת 17 אינץ', 9 כריות אוויר, מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן המשלבת גישה ל-Apple CarPlay ו Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ' הכולל דיבורית Bluetooth ומצלמה אחורית, תצוגה עילית על גבי השמשה, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מפתח חכם, כניסה והתנעה ללא מפתח, AUTO HOLD, בלם יד חשמלי, SBW-בחירת הילוך נסיעה בלחיצת כפתור, בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE, תאורת יום DRL מסוג LED, תאורה קדמית LED, פנסים אחוריים עם תאורת LED, תאורת ליווי, מראות חשמליות בצבע הרכב, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פנסי איתות במראות, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לספסל האחורי, הגה מעור, ריפודי עור, כיוונון מושב נהג.
בהפעלה חשמלית, ווילונות בחלונות הדלתות מאחור, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת עזר במראות צד וידיות הרכב, טעינה אלחוטית לנייד (למכשירים תומכים), חיישן גשם, חיישן אורות, חיישני רברס מקוריים, חימום מושבים קדמי ואחורי, חימום הגה ותאורת אווירה בפנים הרכב.

גרסת ה-Limited כוללת גם לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' הניתן להתאמה אישית למצבי הנהיגה והעדפות שונות, כיוונון מושב נוסע קדמי בהפעלה חשמלית כולל לגובה, זיכרונות למושב הנהג, מושבים קדמיים מאווררים, גג פנורמי ומערכת מצלמות היקפיות.

כלמוביל מעניקה ל-Hybrid Sonata 5 שנים/100,000 ק"מ אחריות על הרכב ו-7 שנים/150,000 ק"מ על המערכת ההיברידית.

ליסינג פרטי מבית כלמוביל

עם השקת ה-Hybrid Sonata כלמוביל תציע מסלול ליסינג פרטי מבית היבואן עם מקדמה של 12900 ₪ ותשלום חודשי של החל מ-2308₪ ל-36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם בבעלות פרטית.

מחירים


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

יונדאי IONIQ EV מעודכנת ומושקת בישראל

Tweet כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל משיקה את הדגם המעודכן של יונדאי EV IONIQ ללא שינוי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page