אפשר לנהוג בה עוד ועוד מבלי להתעייף. יש בה משהו נינוח שכזה, כמו ערסל מתנדנד, מרגיע. קקטוס לא מנסה להרשים בדרך המקובלת, הצניעות שלה היא זו שכובשת. כן, גם בגרסה הזו, החזקה והזריזה יותר.
החלונות מאחור, לדוגמא, לא ניתנים להורדה אלא נפתחים כצוהר, אין לה פתח יציאה למזגן מימין והצג המרכזי הצנוע, מרכז פעולות רבות מידי ומסרבל את הגישה אליהם. חוץ מזה, מדובר במכונית מאוד מרשימה.
מרשימה. לא בגלל העיצוב החלק והזורם, או מקוריות פריטים המעוצבים בתא הנוסעים, כמו ידיות פתיחת דלתות שהן למעשה רצועה. הקקטוס מרשימה אותי, כי היא מכונית פשוט מאוזנת.
היא לא גדולה (משהו בין סופר מיני לקומפקטית) אבל גם לא צפופה. זו לא מכונית פרימיום יקרה, אבל קקטוס לא מאכזבת באיכות הכללית. נהגתי בה בעיר, דילגתי מעל פסי האטה, על כביש רעוע – אבל היא לא ממש התרגשה. קקטוס מצוידת בבולמי הזעזועים הייחודים של סיטרואן שיש להם כריות הידראוליות. אז ירדתי איתה לכביש המהיר, שייטתי במהירות תלת ספרתית, אבל השקט נשמר. הכל כאן רגוע. זה מזכיר את הצרפתיות ההן של פעם – הייתה לי פיג'ו 305 שאהבה לבודד אותי מבעיות תחזוקת הכביש. רכות שכזו על ענן.
אני אוהב גם לנהוג. לא רק בקו ישר. למעשה, אני מעדיף עיקולים. מכונית זורמת עושה לי את זה. כזו שתאהב לפנות, תרצה לפנות וגם תפנה. בלי להתלונן, מבלי להיכנע לפניה.
זו לא מכונית חדה ונוקשה. קקטוס היא שילוב נעים בין נוחות מרופדת לשיתוף פעולה עם הנהג, כן – גם אם קיימת זווית גלגול בפניות.

אין כאן מושבים חובקים ומצמידים, אלא מושב רחב נעים ורך. השילוב בין המרכיבים הופכים אותה לנדירה ברמת המחיר הזו. אתם חייבים לעשות עליה סיבוב.
תבקשו את הגרסה הזו, החזקה. תבקשו את הקקטוס 130 כוחות סוס. ההבדל מגרסת ה-110 כוחות סוס, הוא בסה"כ 3000 ש"ח. באותה רמת גימור Shine pk המאובזרת. זה אומר – 118,000 ש"ח.
יהיו לכם עוד 20 כוחות סוס על משקל זהה, עם מומנט עדיף. (23.4 קג"מ לעומת 20.9). זה לא הופך את הקקטוס למכונית שרירים, זה רק מפיח בה קצת יותר חיוניות. את המנוע הזה, בעל שלושת הצילנדרים בנפח 1.2 ליטרים עם מגדש טורבו קטן, כבר פגשנו לא מעט. מנוע גמיש, חי ובועט. בסל"ד נמוך הוא מגרגר וקצת משדר ויברציות. בסל"ד גבוה, הוא משמיע צלילים נעימים, אפילו קצת ספורטיביים.
פגשנו במנוע הזה משודך כבר לתיבת השמונה הילוכים. בקקטוס הוא נשאר עם התיבה בעלת ששת ההילוכים, שעדיין מספקת את הסחורה, אם כי היא לא זריזה במיוחד. אבל אם נינוחות היא כאן העיקר, אין כלל טענות לתפקודה.
שלא תטעו. קקטוס 130 לא עצלה. כי 8.6 שניות עד ל-100 קמ"ש ו-207 קמ"ש מרביים זה די מהר. זה אפילו מוערך יותר כשמבינים שתצרוכת הדלק שלה במהלך המבחן שלנו, שכלל גם נהיגה הררית נמרצת, עמדה על כ-14 ק"מ לליטר.

חזרנו אל הקקטוס שנבחנה כאן בגרסת 110 כ"ס מול יונדאי קונה בעבר. אהבנו אותה גם אז, עכשיו אפילו יותר. קקטוס היא תחליף מעניין למכונית משפחתית קטנה, אלטרנטיבה לג'יפון זול, או שדרוג לסופר מיני.