סיטרואן סי 5 איירקרוס

סיטרואן C5 איירקרוס – מסורת משפחתית


כבר חשבנו להוביל תבנית ביצים בתוך ה-C5 איירקרוס דרך שדה חרוש, רק כדי להמחיש לכם את נוחות הנסיעה הטובה. מתברר, שלא פשוט להמחיש נוחות נסיעה, להבדיל, למשל, מתאוצה ממצב נייח ועד ל-100 קמ"ש. אז כנראה שתאלצו להאמין למה שנספר לכם, או – שתזמינו בעצמכם נסיעת מבחן.
לקחנו את ה-C5 איירקרוס 1.6 טורבו בנזין בשתי רמות הגימור ה-FEEL וה-SHINE PK היקרה יותר.
המסקנות כאן, לפניכם.

מדובר במערכת מתלים חדישה המבוססת על כריות הידראוליות, את ה-PHC, ראשי תיבות ל-Progressive
hydraulic cushions, כבר פגשנו בקקטוס המחודשת.
המערכת, שכבר נוסתה בדגמים תחרותיים של החברה בעבר, משתמשת בתוספת של צמד אזורי שיכוך הידרואליים הממתנים את פתיחת וסגירת הבולם, ומשפרים את השיכוך, שנעשה הדרגתי יותר ומבטל קפיצות וחבטות עזות.
וזה, אכן, הופך את הנסיעה לנעימה מאוד.
בידוד הנוסעים והנהג מהמתרחש מתחת לגלגלי הרכב, בשילוב עם בידוד רעשים מוצלח (בגרסה היקרה קיימים חלונות קדמיים כפולים), הם חלק ממערך שלם, בו שמו להם המהנדסים למטרה, להצטיין בתחום איכות הנסיעה. זה הצליח להם.
.
וזהו רק נדבך אחד בסיפור.

סיטרואן סי 5 איירקרוס
גרסת FEEL – חישוקי 17"

סיטרואן C5 איירקרוס

למעשה, זהו הקרוסאובר הקומפקטי המקורי הראשון של סיטרואן. הוא מבוסס על פלטפורמה זהה לזו של ה-3008, אך גדול ממנו מעט. גם היצע המנועים נלקח מארסנל החברה ולארץ הוא מגיע בגרסת טורבו – בנזין 1.6 וטורבו -דיזל 1.5 וכאמור – בשתי רמות גימור. תיבת ההילוכים כאן אוטומטית ובעלת 8 הילוכים וההנעה קדמית.

בסיס הגלגלים זהה ל-DS7 קרוסבק וארוך ב-6 ס"מ מזה שב-3008. זה מעניק ממדים נדיבים לתא הנוסעים הוורסטילי, המאפשר תזוזת כל מושב אחורי בנפרד. תא המטען ,שנפחו 580 ליטר כשהמושבים האחוריים ניצבים, מגדיל את נפחו עד ל-720 ליטר כשהמושבים מאחור נעים לפנים, עוד לפני קיפולם.

מנוע הבנזין מפיק 180 כ"ס, ותודות לריבוי וחלוקה נכונה של יחסי העברה בגיר, שומרת האיירקרוס על קצב התקדמות מצוין. התיבה מתפקדת היטב, ובמצב ספורט, היא אפילו זריזה. ל-100 קמ"ש תגיעו תוך מעיכת הדוושה הימנית, תוך 9.2 שניות בלבד, אבל אם תמתנו את נהיגתכם ולא תנסו להשיג את הנתון הנ"ל, האיירקרוס תשיג צריכה ממוצעת של כ-14 ק"מ לליטר.
אז נכון שלא רכשתם קרוסאובר מוגבה וכבד על מנת לחרוך את הצמיגים בעיקולים, אבל האיירקרוס לא מאכזבת גם כאן. אמנם, היא פחות חדה לניהוג מאחותה ה-3008, אך היא מספקת, קודם כל, בטיחות, ואפילו מאוזנת ונעימה בהחלט לנהיגה.

על האבזור, השוני בין רמות הגימור והעדפתו הפרטית, כותב שמרון אנגל:

 סיטרואן C5 איירקרוס – האם פחות הוא לפעמים פחות? / שמרון אנגל

אפתח בנימה אישית.
כשזה מגיע לבחירת מכונית, אעדיף לרוב רמת גימור בסיסית יותר, מאחר והפחות נותן לי בעיקר יותר. צמיגים במידות צנועות יותר, לטובת נוחות הנסיעה ועלות ההחלפה. מושבי בד נעימים יותר, לעומת עור שמקפיא בחורף ולוהט בקיץ. גג שמש? לא תודה, אני איש של מזגנים גם בחורף. חלונות כהים מאחור? שנואים עלי במיוחד. ניהוג חצי אוטונומי? לי? כחובב גיר ידני? הגזמתם…

על פניו, סיטרואן C5 הבסיסי ברמת גימור FEEL, עונה על דרישותיי להפליא. אקדים ואומר שעל גלגלי "17 ובצמיגי חתך גבוה יותר, נוחות הנסיעה שלו מתעלה על אחיו המפואר והנוח לכשעצמו, SHINE PK, הנועל חישוקי "19 מסוגננים – וההבדל בולט בעיקר על אותן צלקות עירוניות מציקות, כמו מכסי ביוב בולטים או אספלט מחורץ – בדיוק המקומות בהן הספיגה היא בעיקר בזכות הצמיגים ופחות עי המתלים. העדפתי את מושבי הבד הרכים והפשוטים של דגם FEEL, הכל כך סיטרואניים. יכלתי להמשיך ולנהוג עליהם עד אילת, ללא עצירה. אייזיק דווקא העדיף את מושבי הקומפורט של SHINE PK, עם כיוונון לתמיכת הגב התחתון ושכבת ספוג מיוחדת – עניין של גב וטעם. ל-FEEL אין גג שמש וגם לא חלונות כהים מאחור. היא עולה 160 אלף ש"ח בגרסת הבנזין והייתי מעדיף אותה על כל ספורטאז' או טוסון במחיר דומה או קצת פחות. היא נוחה ונעימה מהן, מהנה יותר לנהיגה – ולטעמי גם נאה יותר.

סיטרואן סי 5 איירקרוס
בתמונה: סיטרואן C5 איירקרוס SHINE PK – מהודרת ומשוכללת יותר

אבל האם הייתי מעדיף אותה על פני אחותה היקרה ממנה, גרסת SHINE PK? הפרש די צנוע של 20 אלף שקל מקשה עלי את הבחירה וגורם לי לחשב מסלול מחדש מול העדפתי המסורתית. בעוד שחיצונית, ההבדל מתבטא בגג שמש פנורמי, חישוקים גדולים וחלונות כהים מאחור, בפנים, מרגישה הגרסה היקרה לא רק ככזו, אלא גם כיוקרתית יותר. פתחו את דלת הנהג; סף מהודר ודוושות בגימור מתכתי יקדמו את פניכם. שבו על מושב העור המהודר, תאורת אוירה תנעים את שהותכם ולוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה ירגיש מאוד היי טק. ב-FEEL, יקדם את פניכם לוח שעונים אנלוגי וקריא, אבל עיצובו נראה זול משהו, כאילו נלקח ישירות מ-C3 פשוטה של חברת השכרה. אם בגרסת הבסיס משתמשים במפתח להתנעת המכונית ובכבל USB לטעינת הסלולרי, בגרסה המפוארת המפתח נותר בכיס, ההתנעה נעשית בלחיצת כפתור והסלולרי נטען על משטח יעודי.

סיטרואן סי 5 איירקרוס
בתמונה: סיטרואן C5 איירקרוס FEEL – הגרסה הזולה יותר
.
הדברים לא מסתכמים בקוסמטיקה ובאוירה. צאו לדרך ולרשותכם בקרת שיוט אדפטיבית, הפעילה עד למצב עצירה מלאה – שימושי למדי באוטוסטרדה ישראלית בה לא ניתן לשייט במהירות קבועה יותר משתי דקות רצופות לפני שמישהו יחתוך אתכם או יאט את מהירותכם בנתיב השמאלי. ישנה גם פונקציה להיגוי חצי אוטונומי, אם כי זו פחות חביבה עלי – וגם מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים והמלצת מהירות הנסיעה. אם תסעו בחשיכה, תהנו מאלומתם של פנסי לד מלאים – ואם אתם מאלו המתקשים בחניות, תמצאו בגרסה זו גם מערכת חניה אוטומטית, שתסייע לכם בחניון של הקניון. חזרתם לרכב עם שקיות כבדות בידיכם? אין בעיה. תנועה עם כף הרגל מתחת לפגוש תפעיל חיישן שידאג להרים עבורכם את הדלת האחורית. כמה פשוט.

כפי שכבר הבנתם, בהפרש המחיר הקיים, גם לי קשה להצדיק את הבחירה בגרסת FEEL, עם כל יתרונותיה ועל אף נטיית הלב. במונחי תמורה למחיר, דווקא הגרסה היקרה היא זו שמציעה את התמורה העדיפה. גרסת הבסיס? מוטב היה עושה היבואן לו היה מתמחר אותה במחיר כניסה נמוך יותר בדומה לגרסת הדיזל (150 אלף ש"ח), מול כל אותם ספורטאז'ים וטוסונים משמימים. 
 

סיטרואן סי 5 איירקרוסבתמונה: סיטרואן C5 איירקרוס SHINE PK – יקרה יותר אך עם תמורה עדיפה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

Check Also

סובארו פורסטר – עדיין, ראש לשועלים

Tweet היתרון הגדול של סובארו פורסטר היא היכולת שלו לברוח מהאספלט, רחוק יותר כמעט מכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page