Deprecated: Function wpcf7_add_shortcode is deprecated since Contact Form 7 version 4.6! Use wpcf7_add_form_tag instead. in /home/drivetimeco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
פיג'ו 3008 MHEV - קופה (לא) מהירה | Drive Time

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה


סביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח –
את 3008 החדשה כבר פגשתי בחודש מרץ השנה, בהשקה העולמית בניס, צרפת. הפעם היא כאן אצלי, ברעננה, ישראל – בגרסה ההיברידית (הקלה). SUV קופה צרפתיה לאניני הטעם.

.
בדרך כלל – קו גג המשתפל לאחור, הוא האלמנט המזוהה עם תצורת מרכב המכונה 'קופה', והוא מתייחס לא רק למכוניות בעלות שתי דלתות בלבד, אלא גם 'ל'גראן קופה' – מכוניות סדאן בעלות גג משתפל לאחור, או, במקרה של מכונית המבחן שלנו הפעם – 'קרוסאובר קופה'.
.
לפיג'ו הסטוריה השזורה בלא מעט דגמי קופה, ובינהן ה-'קופה קבריולט' הראשונה ה-402 אקליפס, ה-504 קופה (שלה – יש לי, אישית, פינה חמה בלב), או ה-406 קופה (שגם היא עוצבה והורכבה במפעלי פינינפארינה והייתה הקופה הנמכרת ביותר של היצרן הצרפתי). זוהי רשימה חלקית בלבד, כשהמשותף לכולן (מלבד היותן יפות ומיוחדות) היא העובדה שהגג המשתפל מאחור, גבה את מחירו מהיושבים במושב האחורי של הרכב.
.
בדורו השלישי, עיצובו של ה-3008, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של פיג'ו, מציג תצורת קופה אופנתית שמשיגה, על פי התגובות, אהדה לא מעטה. 3008 היא מכונית מרשימה, מעודכנת, אבל, טעמי נוטה דווקא יותר למכוניות הקופה האצילות של פעם.

3008
מלבד 3008 יש כאן דגמי קופה של פיג'ו 302, 402, 203, 204, 404, 504

מה-3008 החדשה, תתרשמו כנראה אף יותר, עם פתיחת הדלתות.
עיצוב סביבת הנהג בדגמי פיג'ו הגיע, נכון לעכשיו, לשיאו עם הצגת ה-3008 (ו-5008). מדובר באבולוציה של גישת ה-I COCKPIT. הפעם, מסך גדול וקמור (21"ׂ) המשקיף מעל ההגה הקטן, משולב בפיסול סביבתי ומקורי ומעניק תחושת פרימיום איכותית, עושה את זה בגדול,
וחכו שתראו את זה בחשיכה…
אין פה רק תצוגת תכלית מרשימה של אסתטיקה, אלא גם ארגונומיה מוצלחת המשלבת תנוחת נהיגה משובחת עם תפעול ידידותי וחכם.
שאפו!

3008

הנהג עטוף מסביבו כשהמסך ורוב כפתורי הפיקוד מוטים לכיוונו, ההגה הקטן מהווה המשך של הידיים, והמושב? תומך ומפנק.
גם הנוסע מימין אינו מקופח, ורק כשעוברים למושב האחורי מגלים נקודת תורפה בתא הנוסעים, ותתפלאו, דווקא הגג המוטה לאחור (שאמנם גובה מעט מרחב-ראש מהנוסעים הגבוהים) אינה הבעיה העיקרית של היושבים מאחור…
על אף בסיס גלגלים של 2.73 מ' ומימדים שגדלו ביחס לדגם היוצא, האכזבה כאן ב-3008 היא מהמרחב לרגלי הנוסעים מאחור, שאינו מהנדיבים שיש.
את הפיצוי לכך, מצד שני,
תקבלו בנפח תא המטען הענק – 520 ליטרים.

רק שאת כל זאת חוויתי כבר כשנהגתי ב-3008 החשמלית בהשקה העולמית ההיא בצרפת, שם, מנוע חשמלי חזק ושקט הניע מכונית כבדה ונטענת.
הפעם זו גרסת ה-MHEV – גרסת המיקרו-הייבריד שהחליפה, למעשה, את מנוע ה-1.2 של הדגם הקודם. גם כאן, מדובר במנוע בן 1.2 ליטרים בעל שלושה צילנדרים המתוגבר במגדש טורבו. במנוע זה תזמון השסתומים נעשה ע"י שרשרת, ולא ע"י רצועה כבמנוע הקודם.
136 כ"ס ו-23.4 קג"מ, הצמוד למערך היברידי-קל (48 וולט) המייצר 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ, תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים מוסרת את מרכולתה לכיוון ההנעה הקדמית, ומשקל גרסה זו הוא 1573 ק"ג – נתונים אלה מניבים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ"ש.
אבל, בזמנים בהם התאוצות החשמליות מטיחות את הראש הנחבט אל הכרית, נתונים אלה יגרמו ללא מעט אנשים לעקם את אפם…
.
אחרי ההתרשמות הטובה שלנו מעבודת העיצוב המעולה,
קיווינו שלא נתאכזב מיחידת ההנעה צנועת-האון הזו.

3008

אבל לא התאכזבנו.
לא כי הגענו עם ציפיות נמוכות. יחידת הכוח הזו (שאמנם אינה מסעירה, אינה חזקה במיוחד וקטנה בכמה מידות מהפוטנציאל של השלדה המוצלחת) התגלתה כמספקת לחלוטין עבור הנהג הממוצע. היא מאיצה בהדרגתיות, נעימה בפעולתה ומשרה בטחון גם בעקיפות. תיבת ההילוכים התגלתה כבעלת יחסי העברה מתאימים, גם אם המדובר בשישה הילוכים, לעומת השמונה שהיו שם בדגם היוצא. אמנם, ההחלפות לא מהירות כבזק, כמקובל בתיבות כפולות-מצמד, ואף פעולת הקיק-דאון לא בועטת ומיידית, אך שילוב נעים של פעולת ההחלפה מפצה על כך. צריכת הדלק המשולבת המוצהרת של היצרן (17.8 ק"מ לליטר) תדרוש נהיגה עדינה ביותר (ובינינו? גם לא ממש מציאותית). בפועל, הושגה במהלך המבחן צריכת דלק גבוהה בכ-30-35 אחוז מהנתון המוצהר.
את סגנון הנהיגה (חסכוני-רגיל-ספורטיבי) הנבחר באמצעות הבורר תוכלו לזהות, לא רק על פי תגובת הרכב, אלא גם על פי צבע תאורת האווירה המשתנה בהתאם למצב הנבחר.

שיוט במהירויות הגבוהות יותר מגלה כי ה-3008 שקטה בכל אספקט, תאוצות הביניים רגועות ונוחות הנסיעה גבוהה. במהירויות העירוניות ועל שברי האספלט מתגלה המכונית כקשיחה למדי. על אף גלגלי ה-20 אינטש ברמת ה-GT הבכירה שנסענו, לא נגבה מחיר יקר מידי מגבם של הנוסעים. את התמורה לקשיחות הזו מקבלים בצורת מרכב שאינו מתנדנד על מתליו ויכולת דינמית גבוהה.
מתברר כי הצרפתים עדיין זוכרים את המלאכה והשילוב בין יכולות דינאמיות ונוחות נסיעה אינו זר להם.

3008

פיג'ו 3008 החדשה נמכרת כאן בגרסה חשמלית, ונבחנה כאן בגרסת מנוע הטורבו-בנזין המתוגברת במנוע חשמלי קטן. כאן, ברמת גימור GT המאובזרת בנדיבות, מחירה 207,000 ש"ח (רצת ALLUREׂ מחירה – 187,000 ש"ח).

אמנם חסרונותיה הבולטים של גרסת מנוע הבעירה הפנימית, הם ביצועים פושרים למדי ומרחב רגליים אחורי שהוא פחות נדיב מזה של המתחרים., אבל עבור מי שמעריך עיצוב, איכות הנראית לעין ונוחות נסיעה המשולבת ביכולת דינמית טובה – ה-3008 MHEV עונה בהחלט על הדרישות.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 208 GT מתגעגעת ל-GTI האגדית

Tweetלא סתם GTI, אלא זו עם מנוע 1.9 ליטרים, שהאפילה אף על אחותה ה-1.6."הוט – …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *