זו קדילאק קונברטיבל מודל 64. אני מקיף אותה. לוקח לי זמן להקיף אותה. מתרשם ממשטחי הפח הענקיים; מכסה מנוע שלא נגמר וכל השאר, שגם לא נגמר…
XT4 לעומתה היא קדילאק קומפקטית. למעשה היא הקרוסאובר הקומפקטי הראשון של החברה. אבל קדילאק כמו קדילאק – לא תהיה אף פעם, הקטנה שבחבורה.
החבורה אליה משתייכת XT4, כוללת רכבי קרוסאובר קומפקטיים יוקרתיים – אודי Q3, ב.מ.וו X1 וולוו, יגואר, לקסוס ועוד. לקדילאק סנטימטרים נוספים כמעט מכל כיוון. חשוב שתדעו.
חשוב גם שתדעו, שקיבלנו למבחן את זו בעלת ההנעה הכפולה. גרסת ה'ספורט' הזו, הגיעה אלינו בצבע שחור, וחבל. שחור אולי מרשים, אבל לא מצטלם היטב. אלמנטים רבים בעיצוב נבלעים בצללית הכללית.
פתחנו את דלתות הקרוסאובר השחור ונבלענו לתוך תא נוסעים מרווח. מרווח? כן, אבל קצת פחות ממה שציפינו מהממדים החיצוניים המבטיחים. לא שחסר מקום, אלא שמאחור נראה שזהו לא הרכב המרווח בקטגוריה.
פתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענות נוחות ואפילו חימום מושבים בגרסה הבכירה, בזה – לא חסכו כאן.
מלפנים – עיצוב עדכני בהחלט, מרשים וגם נוח. הפעם, כפתור עגול בורר מצבים שולט במגוון פונקציות מקבל את פנינו. המושבים הקדמיים נדיבים, תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית יחסית לסוג הרכב הזה, ולפנינו מתגלה מראה פנימית ייחודית.
מדובר במראה ההופכת למסך ומבטלת ביעילות רבה שטחים מתים תודות למצלמה הממוקמת מאחור. נוסע שלישי במושב מאחור, לא יסתיר לנהג לעולם את הנעשה מאחרי הרכב. (אבל למה לא דאגתם לו למשענת ראש…?)
ועוד דבר לגבי מרחב. הנתון של נפח תא המטען ע"פ המפרט הוא 637 ליטרים. ובכן, אנחנו לא לגמרי בטוחים שכדאי לסמוך על כך. הוא נראה קטן יותר.
XT4 משווק בישראל ב-3 רמות גימור. כולן כוללות אבזור בטיחותי הכולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית במהירות נמוכה, חיישני חניה היקפיים ומערכת חניה אוטומטית, מראה מרכזית – מצלמה ומצלמות היקפיות הכוללות גם מבט מעוף הציפור ומגוון אפשרויות תצוגה. ההתרעות על סכנה מגיעות באופן קולי, חזותי או רטט לישבן.
רמת הגימור Sport נועלת חישוקי 20 אינץ' ועוד אלמנטים עיצוביים בחוץ ובפנים. גרסה זו היא היחידה שנעה על גבי הנעה כפולה ומערכת מתלים שונה CDC – Continuous Damping Control המשנה את קשיחות הבולמים בהתאם לצורך. זה לא הופך את ה-XT4 למכונית הנוחה ביותר בסגמנט, למרות שהנוחות סבירה בהחלט. השקט הפנימי בתא הנוסעים נשמר תודות לחלונות כפולים מלפנים ומערכת אקטיבית לניטרול רעשים.
המנוע כאן חדש לגמרי. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים 237 כ"ס ומומנט מירבי עומד של 35.7 קג"מ הזמין מ-1,500 סל"ד ועד 4,000 סל"ד.
משקל עצמי המתקרב ל-1.8 טון מואץ, בגרסת הספורט, ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות, ובתחום הזה, התחושה היא בהחלט של רכב חזק. זה קורה לא מעט בזכות תיבת תשעה הילוכים משובחת שלא מאכזבת בשום מצב. לגרסת הספורט, אפשרות לברור מצבי הנעה – קדמית/כפולה/כפולה ספורטיבית. זינוק אגרסיבי במצב ההנעה הקדמית, מוביל לסחרור גלגלים ולחימת הגה מסויימת. במקרים שכאלה בחרו ב'הנעה כפולה ספורטבית'.
זה לא שגרסת 'ספורט' היא מכונית ספורט. אבל כן, היא דינאמית. כמו שה-XT5 התגלתה. אבל, אולי, בהתחשב בכך שגרסאות הסדאן של החברה הוכיחו שהן יודעות לפנות כמו שצריך, ובניגוד לאותה קדילאק 64 שהוזכרה בתחילת הכתבה, אז קדילאק היא כבר מזמן לא מכונית לקווים ישרים בלבד.
XT4 הרשים אותנו במספר נקודות. יש לו לוק ייחודי, אבזור בטיחותי וכללי עשיר, יחידת הנעה מוצלחת מאוד, והוא גם יודע לזוז. זהו לא הקרוסאובר קומפקט פרימיום הכי מרווח או הכי נוח בחבורה והנדסת האנוש גם היא לא מושלמת, אבל מי כן מושלם? גרסת ה-SPORT היא היקרה ביותר ומחירה 300,000 ש"ח. לכו לראות.