קולורדו

שברולט קולורדו ZR2 – המכונית המגויסת


לא שברולט שישים ושש ממערכון "הגשש החיוור", אבל הטנדר קולורדו שהגיע לאחרונה לארץ הינו דגם ותיק שהוצג כבר ב-2011. גרסת ZR2 חזקה (הושקה ב-2017) ׁ- כזו המשפרת את הכלי הבסיסי ומעוררת חשק לנהוג, הגיעה למחוזותינו. אז גייסנו לעצמנו קולורדו בצבע חאקי, קנינו בפלה מהשק"ם ויצאנו לדרך. המפתחות בפנים…

המפתחות, או, בעצם ,המפתח, אכן בפנים, בסוויץ' – מתג ההצתה. אין כאן פתיחת דלתות ללא מפתח או כפתור להתנעה. קולורדו מחזיר אותנו אחורה בזמן.
בתקופה שבה כל מכונית מבחן שנייה היא חשמלית טהורה, מאובזרת במערכות בטיחות היקפיות להגנה על נהג רשלן או חולמני, קולורדו נשאר שם מאחור, כשהוא מסתפק במערכת התראה מצפצפת, בהתקנה מקומית מסוג 'מובון'.
.
קולורדו הוא הטנדר הקטן בהיצע של שברולט (Mid-Size Truck). הוא גדול יותר מטנדר יפאני מקביל, אך בעל כושר העמסה קטן יותר בגרסה זו. בגרסת ZR2 שוכן מלפנים מנוע וי-6 בנפח של 3.6 ליטרים 310 כוחות סוס ב-6800 סל"ד ומומנט של כמעט 40 קג"מ ב-4000 סל"ד. משם, ממשיך הכוח לגלגלים האחוריים ובעזרתם האדיבה של תיבת העברה ודיפרנציאל מרכזי, יועבר הכוח גם לאלה הקדמיים.
.
לפני שנצא לתרגיל על רטוב ורגע לפני התדריך והמיסדר, חשוב שנשפר הופעה. הקולורדו ZR2, לבוש מדים ונראה מדהים – צבע החאקי הולם אותו. סרחי עודף קצרים, בתי גלגלים מנופחים, גלגלי שטח מסוגננים ומכסה מנוע תפוח ומושחר. אמנם לא צעיר, אבל מסעיר…

קולורדו

שברולט קולרדו יוצא מהמקום כנשוך נחש. היה מנוע? אתם שואלים, בוודאי שהיה, מה זאת אומרת?!
מנוע הקולורדו שש אלי סל"ד ומטפס בזריזות לסיבובים בליווי סאונד מחרמן השמור לשברולט קאמרו ׁׁ(מנוע משותף לשניים). תיבת שמונת ההילוכים קצת פחות זריזה, אך שומרת על קצב התקדמות מצוין. זו אמנם לא סיירת מטכ"ל/ראפטור, או TRX, אבל בהחלט יחידה מובחרת.

הקולורדו לא רץ להוציא פטור כשמתקרבים לעיקולים. למרות ההגבהה, צמיגי השטח ושלדה המיועדת להיות חזקה וקשוחה, היכולת שלו לתקל סיבובים מפתים אותי לחזור שוב ושוב לכבישים מאתגרים. עם הגה מהיר בעל פחות משלושה סיבובים מנעילה לנעילה, ודיוק מפתיע, הטנדר הבריון נוסך בנהגו בטחון (ביחס לטנדר, כן?). רק נשיכת הבלמים המאכזבת בעצמתה ותחושת הדוושה הספוגית, מונעת ממני לאתגר את הקולורדו עוד יותר.

האתגרים האמיתיים הם בשטח.
בולמי זעזועים משודרגים מסוג מולטימטיק DSSV עושים עבודה נהדרת. שבילים גליים ושזורי בורות מטופלים ביעילות ובמהירות ובקצב ההתקדמות מרשים. ZR2 היא גרסת הקצה שבה רוחב הסרנים הוגדל, מרווח הגחון שופר, צמיגי שטח במידה 265/65-17 (קוטר 31 אינץ') וחיזוקים נוספים.

שטח טכני לא עושה הרבה רושם על הפייטר שלנו: זוויות מרכב המאפשרות טיפוס ונטישת מכשולים, מהלכי מתלה מרשימים הדואגים לאחיזה משופרת, מערכת בקרת אחיזה טובה וארסנל של מצבי נהיגה המאפשרים בחירה בין הנעה אחורית/ כפולה/כפולה נעולה והפחתה ביחס של 1:3.42. נעילות רוחביות חשמליות, בשני הסרנים – כבר לא משאירות כמעט סיכוי לשום אויב בדרך אל היעד.

אז קדימה הסתער! מיגון משופר המותקן בארץ הופך את הקולורדו לרכב שטח מהקשוחים שבנמצא – ידיעה מונעת פחד.

קולורדו

כידוע, אצל הירוקים אין יותר מדי פינוק, כאן זה לא חיל האוויר. ובכל זאת, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', לצד מערכת שמע עם שבעה רמקולים של BOSE, מנעימים את השיוט בטנדר הקשוח.
קצת פחות מעודכנת היא מערכת בקרת השיוט הלא אדאפטיבית, אבל, היי… את הקולורדו תוכלו להתניע מרחוק בעזרת השלט…
בנוסף, משטח טעינה אלחוטי, מצלמה לנסיעה לאחור ומושבים קדמיים חשמליים ומחוממים מצופי עור – יקדמו את פניכם בטיפוס אל הקבינה. תנוחת הנהיגה טובה, אבל חסרה לי כאן דוושה נייחת לרגל שמאל, לתמיכה. הם תקעו שם את בלם החניה…

טנדר עם קפיצי עלים מאחור הוא מתכון לנסיעה קופצנית ועצבנית. הקולורדו ZR2 התגלה כרכב נוח יחסית, הן בכביש והן בשטח. אמנם, לקולורדו קפיצי עלים, אך אלה לא אמורים להתמודד עם מטען כבד. הטנדר הזה מורשה להעמיס 575 ק"ג בלבד – מותיר מעט מאד להעמסה על הארגז כשחמישה גברים ישובים בקבינה (מורשה גרירה ללא בלמים: 750 ק”ג / מורשה גרירה עם בלמים: 2,268 ק”ג).

קולורדו

את הקולרודו ZR2 לא רציתי להחזיר למטה UMI בלוד. לא הייתי זקוק להעמסת מטען, לא נאלצתי לתדלק מכספי (צריכת הדלק במהלך המבחן: כ-6.5 ק"מ לליטר), ואפילו על הנדסת האנוש המוזרה (מד מהירות המסתיים ב-140 קמ"ש, בזמן שצג המהירות הדיגיטלי ממשיך לרוץ ומראת הצד השמאלית/ אמריקאית/ מגדילה ומעצבנת) – אני סולח לו.

קשה יותר להעלים עין מאבזור הבטיחות הלוקה בחסר. הדור השלישי הושק ב-2022 ויגיע אלינו, כנראה, בשנה הבאה ויצויד בכל הארסנל החשוב הזה.

אבל את הקולורדו ZR2 לא ממש רציתי להחזיר. לא בכל יום מזדמן לידי רכב שטח בעל יכולות מרשימות כל כך, שלא מעניש את נוסעיו ונהגו בחוסר נוחות, רעש ואיטיות. לא בכל יום נתקלים ברכב שטח מובהק, שיודע לנסוע טוב גם על האספלט.

בסוף, החזרתי אותו. עכשיו רק נותר לגייס 345,000 ש"ח.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

געגועי לשברולט קמארו

Tweet אף פעם לא נהגתי בשברולט קמארו.בשום גרסה שלה..בעצם, זה לא נכון. בשנת 2011 עשיתי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page