הרי לא לומדים נהיגה בהתכתבות.
ובכל זאת – ריכזנו כאן טיפים לנהיגה בטוחה יותר, שעם מעט מחשבה, התעמקות בכתוב ויישום הדברים, אנחנו מאמינים שעשויים לחסוך חיים, להקטין את הסיכוי שלכם להיות מעורבים בתאונה מיותרת.
קראו בשקידה כל טיפ – נסו לדמיין את הכתוב – יישמו בנהיגה הבאה שלכם.
נהיגה בעיר
רוב תאונות הדרכים מתרחשות בדרך עירונית. בעיר, מספר התרחישים והשינויים גדול מאוד והצפיפות גבוהה. התאונות הקטלניות מתרחשות, בעיר, במפגש בין כלי רכב להולכי רגל.
עצרתם לפני מעבר חציה? יפה!
שימרו מרחק של לפחות כמטר מהמעבר. כך, תאפשרו לנהג רכב שעוקף בטעות, להגיב ולהימנע מדריסה. גם אם תיפגעו מרכב שנוסע מאחוריכם, מרחק הביטחון הזה יציל את הולך הרגל שחוצה לפני מכוניתכם.
חניתם בניצב למדרכה?
אל תתעצלו והחנו את מכוניתכם עם הפנים החוצה. בבוקר, כשתצאו לעבודה, אתם פחות ערניים, החלונות מאחור, לעיתים, מכוסים באדים והתנועה כבדה. לצאת עם הפנים ליום עבודה חדש, זה תמיד עדיף.
הימנעו מנסיעה לאחור, כך גם מורה החוק. אם, בכל זאת, נדרשת נסיעה לאחור, פתיחת חלון תסייע לשמוע את הסכנות ולא רק לראות אותן. ההמלצה הזו תקפה שבעתיים במקומות בהם נמצאים הולכי רגל, ובמיוחד ילדים.
האוטובוס מעלה / מוריד נוסעים בתחנה, האטו, ואם ניתן, עברו לנתיב השמאלי. סימנים מקדימים, כמו זווית הפניית גלגלי האוטובוס הקדמיים, עשן שנפלט ממפלט האוטובוס כשהנהג לוחץ על הדוושה, או רגלי הולך רגל הנראות מתחת לגחון הקדמי של האוטובוס הם רמזים לכך שהאוטובוס עומד לצאת למרכז הכביש.
אם יש לכם וילון בחלון האחורי, רצוי להורידו – האינפורמציה שנמנעת מהנהג שנוסע מאחוריכם המשקיף דרך חלונות הרכב שלכם, עשויה לסכן גם אתכם.
לקראת רמזור אדום, האטו את מהירותכם בצורה הדרגתית ככל שניתן. זה גם יחסוך לכם בדלק ויקטין את הסיכוי שיתנגשו בכם מאחור. אם עצרתם, שימרו מרחק גדול יחסית מהרכב מלפנים, כך תשאירו לכם מקום להתקדם אליו, אם תחושו בסכנה מהרכב המתקרב מאחור.
צרו קשר עין עם הנהגים והולכי הרגל בעיר. קשר כזה ייצור הבנה טובה יותר על כוונות הנהג / הולך הרגל, ובנוסף, תתפלאו עד כמה הוא עשוי לעודד אדיבות בין משתמשי הדרך.
רוב תאונות הדרכים בעיר מתרחשות בצמתים. אל תסמכו על האור הירוק. הפנו מבטים ובדקו את שטח הצומת, במיוחד אם אתם ראשונים בתור.
בכל התקרבות לרמזור ירוק, עשו לכם הרגל להעיף מבט במראה המרכזית. שם, מאחור, עשוי להימצא איום בצורת רכב צמוד. מידע מוקדם יחסוך לכם זמן בקבלת החלטה.
מבטים חוזרים, קצרים ומהירים, עדיפים על מבט אחד ממושך. הפניות ראש לצדדים, הצצות שיטתיות במראות וחיפוש מתמיד אחר סכנות הם הדרך שלכם לקלוט את מירב האינפורמציה ולהקדים תרופה למכה.
אם רכב עומד בצד הדרך, האטו את המהירות, עברו לצד השמאלי של הנתיב והסתכלו מתחת לרכב כדי לראות אם מישהו מתקרב לכביש.
לפני היציאה לדרך, תכננו את נתיב הנסיעה כדי שתוכלו להישאר מרוכזים בתנועה ולא בניווטים. הכינו את ה-WAZE לפני התחלת הנהיגה.
……………………………………………………………….
נהיגה במהיר
המהירויות גבוהות יותר, ארוכות יותר, מעייפות יותר. תוצאות התאונות חמורות יותר. נהיגה בדרך בינעירונית מגבירה את חרדת הנהיגה.
יוצאים לנסיעה ארוכה?
הכינו לכם שתיה וכיבוד קל במקום נגיש ונוח, אבל לא שוקולד. למרות מה שמקובל לחשוב, שוקולד מסוכן בנסיעה ארוכה, בגלל נפילת הסוכר שמגיעה כרבע שעה אחרי האכילה.
נסיעה במהירות שלא בקצב הזרימה בכביש, מפריעה ומסוכנת. אם אתם בדרך מהירה בה מותרת מהירות של 110 קמ"ש (או אף 120 קמ"ש) ואתם נאלצים לנסוע לאט יותר, היצמדו והישארו בנתיב הימני.
ודאו כי הפנסים, החלונות ומראות הצד נקיים בכדי לקבל את הראות הטובה ביותר החוצה. כך גם תפחת רמת הסנוור שלכם בלילה מפנסי המכוניות האחרות.
הימנעו משיחות טלפון ככל האפשר. אם אין ברירה ועליכם לשוחח בטלפון, הגדילו את שמירת המרחק מלפנים. בנוסף, סרקו את המראות תכופות יותר, זה יעזור לכם להישאר מרוכזים בתנועה שמסביב ופחות לשקוע בשיחה ולנהוג ב'מוד' אוטומטי.
פספסתם את היציאה במחלף?
המשיכו עד ליציאה הבאה, גם אם היא רחוקה. אל תפנו או תבלמו בשום אופן בפתאומיות ואל תחזרו, חס וחלילה, בנסיעה לאחור, זה מסוכן מאוד!
הביטו הרחק הרחק לפנים, ככל שניתן. כך תוכלו, להבחין מוקדם בשינויים ותרחישים, לתכנן את הפעולות שלכם מוקדם יותר ואף לחסוך דלק, וכמובן – להימנע מסכנות.
שיחה עם נוסע שנמצא ברכב לצדכם היא לא כמו שיחה בסלולארי. הנוסע מסתכל על הכביש והוא ישתוק או יתריע במקרה ומשהו מתרחש בדרך.
בנסיעה בכביש דו -סטרי היצמדו לפס הצהוב וכך תהיו רחוקים מהתנועה ממול ועם יכולת התחמקות טובה יותר מתאונה חזיתית.
על הסכנות והפתרונות לנהיגה בכבישים דו-סטריים, תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.