כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, השיקה היום את ה-IONIQ 6, הדגם הרביעי המגיע לשוק במסגרת משפחת הדגמים החשמליים (BEV) של יונדאי. IONIQ 6 מצויד במערך של טכנולוגיות מתקדמות, מרחב פנים ותכונות מותאמות אישית תוך מתן טווח נסיעה מורחב ויוצא דופן של עד 614 ק"מ המגדיר מחדש את גבולות הניידות החשמלית.
.
לישראל מגיעה ה-IONIQ 6 עם מכלול סוללות, אחת מהן בעלת קיבולת של 53 קילוואט/שעה והשנייה בעלת קיבולת גבוהה במיוחד של 77.4 קילוואט/שעה, שיפור של יותר מ-6% ביחס ל-IONIQ 5.
.
הקיבולת הזו מאפשרת ל- IONIQ 6 להציע טווח יוצא דופן של 614 קילומטר בגרסאות Prestige, Luxury 2X4 ו-Limited 2X4 (228 כ"ס), בגרסאות Luxury 4X4ו- Limited 4X4 עומד טווח הנסיעה על 583 קילומטר (325 כ"ס) ואילו בגרסת ה-Premium טווח הנסיעה עומד על 429 קילומטר (151 כ"ס). המהירות המקסימלית עומדת על 185 קמ"ש.
.
המשמעות היא שה-IONIQ 6 מעניק טווח נסיעה שמכסה את רוב שטח מדינת ישראל, ומאפשר מרווח טעינה של יותר משבועיים בשימוש ממוצע עם נסיעה של כ-50 קילומטר ביום.
אווירודינמיות יוצאת דופן
העיצוב של ה-IONIQ 6, שמתאפיין בפרופיל אווירודינמי מעוקל, העניק לרכב החדש מקדם גרר של 0.21 בלבד; הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה של יונדאי ואחד הנתונים הנמוכים ביותר
בתעשיית הרכב כולה. מקדם הגרר הנמוך מאפשר לרכב לחסוך באנרגיה ולהגיע לטווח נסיעה של עד 614 קילומטר.
דגם חדש בפלטפורמה המתקדמת והמובילה
ה-6 IONIQ נבנה על בסיס הפלטפורמה המתקדמת והמובילה שנחשפה לראשונה כאשר הושק ה- IONIQ 5- הדגם הכל-חשמלי הראשון של יונדאי. סדרת הרכבים שמבוססת על הפלטפורמה הזו תאפשר ליונדאי להוביל את תעשיית הרכב בעידן החשמל. הדגמים בסדרה תוכננו מראש על מנת לייצר מכונית חשמלית לחלוטין. פלטפורמת ה- E-MGP של יונדאי שנחשבת, לפי רבים, המתקדמת בעולם.
IONIQ 6 מציע בסיס גלגלים ענק באורך של 2.95 מטר המאפשר מרווח פנים עצום ליושבים מקדימה ומאחורה, מספק טווח חשמלי של עד 614 ק"מ לטעינה, בהתאם לתקן העולמי (WLTP). בנוסף, הדגם מציע טעינה מהירה במיוחד (בשימוש בעמדות אולטרה מהירות DC350) המתאפשרת בזכות הפלטפורמה המודולרית החשמלית-גלובלית (E-GMP) של יונדאי. הטווח הגדול במיוחד מושג כתוצאה משילוב הפלטפורמה והטכנולוגיה המתקדמת של יונדאי בשילוב עם העיצוב האווירודינאמי הייחודי ומקדם הגרר האווירודינמי הנמוך ביותר עד כה של יונדאי ומהנמוכים בעולם .
ה-6 IONIQ ישווק בישראל במספר גרסאות, דגמים ומפרטי אבזור, בטיחות, הספקי סוללה וטווחים, הכוללים 3 גרסאות אבזור Premium ו-Prestige, Luxury ו-Limited, שתי גרסאות של הנעה, אחורית וכפולה, שתי קיבולות סוללה ושלושה טווחי נסיעה, 429 ק"מ, 583 ק"מ ו- 614 ק"מ.
E-GMP פלטפורמה חשמלית ייעודית מתקדמת
ה-IONIQ 6 מבוסס על פלטפורמת Electric Global Modular Platform (E-GMP). פלטפורמה זו תשמש את כל הדגמים החשמליים של המותג IONIQ. היא פותחה על מנת לבנות רכב בעל הנעה חשמלית מלאה, תוך מתן דגש על מודולריות, חלוקת משקל אופטימלית, משקל נמוך וגמישות בתכנון תא הנוסעים.
מקסימום טעינה במינימום זמן
ביונדאי IONIQ 6 מוטמעת טכנולוגיית טעינה התומכת במתח גבוה במיוחד עם סוללה של 800 וולט – כפול ביחס לסטנדרט המקובל בתעשייה. הסוללה תומכת גם ב-400 וולט וניתן לחבר אותה לכל תשתיות הטעינה בישראל, לרבות תשתית אולטרה מהירה 350DC, ללא צורך במתאם או ברכיב נוסף. בעמדת טעינה אולטרה מהירה ניתן לטעון את הסוללה של הרכב מקיבולת של 10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד. בעמדות אלה ניתן יהיה להשיג טווח נסיעה של עד 100 ק"מ ב-5 דקות טעינה בלבד.
עיצוב ששם דגש על הקשר בין הנוסעים לרכב
ה-IONIQ 6 תוכנן על מנת לשפר את חיי היום יום של הנוסעים. העיצוב האווירודינמי של הרכב מפחית את התנגדות הרוח ומאפשר נהיגה דינמית חלקה ושקטה. ה-IONIQ 6 עוצב בהשראת דגם הקונספט, ה-Prophecy EV, שהושק בשנת 2020.
עיצוב חיצוני
IONIQ 6 מאופיין בקווים נקיים ופשוטים ובצורה אווירודינמית טהורה שמתארים מעצבי יונדאי כ"יעילות רגשית". כמו ה-IONIQ 5 עטור הפרסים לפניו, גם ה-IONIQ 6 מיישם את אסטרטגיית העיצוב של יונדאי המעניקה לכל דגם מראה ייחודי.
העיצוב מתמקד במערכת היחסים שבין הנוסעים לנהג – חלל הפנים המפנק של IONIQ 6 הוא מקום נעים, נוח ומרווח שתורם לרווחת השוהים ברכב. הרכב מאופיין בצללית זורמת ואווירודינמית. העיצוב החיצוני כולל פנסים קדמיים מסוג LED בעיצוב פיקסלים, תאורת בלם אחורי גבוה בעיצוב פיקסל וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.
חלל פנים יוצא דופן
בתוך הרכב ניתן למצוא קונסולה מרכזית צפה ותאי אחסון שקופים בדלתות. המעצבים של יונדאי בחרו להעביר את הכפתורים מהדלת הקדמית אל הקונסולה המרכזית, על מנת להגדיל את החלל ואת מקום האחסון. החלל הפנימי, שביונדאי העניקו לו את השם "Mindful Cocoon", מבוסס על פתרונות עיצוב מתקדמים ומשמש גם כמקום נוח וגם כמרחב אישי, גדוש בתכונות פונקציונאליות וחומרים ברי קיימא כדי לאפשר חוויית ניידות ואורח חיים מודע וידידותית לסביבה.
בסיס גלגלים ענק
בסיס הגלגלים הארוך, 2,950 מ"מ, אפשר למעצבי יונדאי למתוח את מרחב הפנים, מלפנים ומאחור, כדי ליצור מרווח פנים אופטימלי המאפשר לנוסעים להתרווח ברכב. הפלטפורמה מאפשרת גם רצפה שטוחה לחלוטין, המעניקה מרחב פנים יעיל.
ארכיטקטורת הפנים של הדגם ממוקדת המשתמש מודגמת על ידי יחידת בקרה מעוצבת וארגונומית הממוקמת במרכז כדי להפחית את הסחת הדעת ולדרבן נהיגה בטוחה ואינטואיטיבית.
טכנולוגיות אוטונומיות בדרגה 2
המהנדסים של יונדאי הטמיעו ב- IONIQ 6שורה של טכנולוגיות אוטונומית למחצה שתורמות לבטיחות. אחת מהן היא ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) – טכנולוגיה שמאפשרת למכונית לזהות תמרורים שקובעים מהי המהירות המותרת ולדאוג לכך שהרכב לא יחצה את המהירות הזאת.
עוד טרם הגעתו לישראל, ה-IONIQ 6 זוכה להערכה בתעשיית הרכב העולמית. הרכב הוכתר בשנת 2022 על ידי Euro NCAP, בתור הדגם הטוב ביותר בקטגוריה.
מסכים בגודל כולל של 24.6 אינץ'
ה-IONIQ 6 מציע לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה באותו הגודל. שני המסכים הללו מתלכדים למסך אחד רחב שמספק גישה לכל המידע הרלוונטי. בזמן הפעלה של איתות, מוצג על גבי לוח המחוונים צילום חי של "השטח המת" שהנהג לא יכול לראות ללא מצלמות. מי שמשלימה את החוויה היא תאורת LED משתנה, שממוקמת על גלגל ההגה ומספקת חיווי לגבי מצב הסוללה וגם לגבי מצבי הנהיגה השונים.
צליל נהיגה וירטואלי
מערכת השמע של BOSE, אשר מותקנת בדגמים Limited 2X4 ו-Limited 4X4, כוללת שמונה רמקולים, לרבות Subwoofer שמיועד להשמעת צלילים עמוקים. בכל הדגמים מותקנת מערכת אשר מתאימה את מרקם הצליל לאופי הנהיגה. מאחר שמכוניות חשמליות לא משמיעות רעש, מאפשרת המכונית להשמיע צליל נהיגה וירטואלי, על מנת לשדרג את חווית הנהיגה.
שיא הטכנולוגיה, שיא הנוחות
ה-IONIQ 6 החדש מציע מגוון של פיתוחים טכנולוגיים. אחד מהם הוא V2L (Vehicle-to-Load) – פיצ'ר שמאפשר להטעין מכשירי חשמל לרבות טלפונים סלולריים, אופניים חשמליים ואפילו לספק אנרגיה לטלוויזיה של 55 אינץ' למשך 24 שעות. הטכנולוגיה הזו תאפשר גם לבעלי ה-IONIQ 6 להטעין כלי רכב חשמליים אחרים. (בקניית רכיב בנפרד).
הקפדה על איכות הסביבה
המהנדסים של יונדאי בנו את ה-IONIQ 6 תוך הקפדה יתרה על איכות הסביבה. העור אשר משמש לייצור המושבים עבר תהליך עיבוד ידידותי לסביבה על ידי שימוש בשמן מזרעי פשתן. בלוח המכשירים BIO-TPO ובתקרת הבד BIO-PET נעשה שימוש בסיבים ידידותיים לסביבה שהגיעו מקני סוכר.
בנוסף, בהשראת הצרכנים המודעים לסביבה של ימינו, המעצבים יישמו חומרים ברי-קיימא על החלק החיצוני, כולל צבע פיגמנט עשוי מצמיגים ממוחזרים ועד לחיפוי וצבע פיגמנט פחם במבוק לגוף הרכב. גם פנים הרכב של IONIQ 6 מעוטר בחומרים ובצבעים ברי קיימא.
מערך הבטיחות המקיף ביוצר של יונדאי
ברכב מותקנות שבע כריות אוויר. אחת מהן ממוקמת בין מושב הנהג לבין מושב הנוסע ומיועדת להגנה במקרה שבו הרכב נפגע מהצד.
FCA+JT – מערכת שמתריעה מפני התנגשות ובנוסף, בולמת את הרכב באופן אוטונומי במצבי חירום. המערכת מסייעת לנהגים לחצות צמתים. היא מסוגלת לזהות רכבים אחרים והולכי רגל ולהפעיל את הבלמים ללא מעורבות הנהג על מנת למנוע התנגשות.
LKA – מערכת שמסייעת לנהגים, באופן אקטיבי, לשמור על נתיב הנסיעה על ידי "תיקון" מסלול הנהיגה.
SEA – מערכת יציאה בטוחה, שמונעת את פתיחת הדלתות במושב האחורי כאשר היא מזהה רכב אחר מתקרב.
BCA – מערכת אקטיבית שמונעת תאונות צד עם רכב אחר שנמצא ב"שטח המת". המערכת מזהירה את הנהג ומונעת ממנו לעבור לנתיב אחר, במצב שבו הוא עלול להתנגש ברכב שנמצא בנתיב המקביל.
ISLA – מערכת אוטונומית למחצה אשר מזהה תמרורים שמצביעים על הגבלת מהירות. המערכת, שאותה ניתן לנטרל באופן ידני, מונעת מהרכב לעבור את המהירות המותרת שקבועה בתמרור.
DAW – מערכת שמנתחת את התנהגות הנהג, מתריעה מפני עייפות והסחות דעת וממליצה לנהגים על מנוחה.
RCCA – מערכת שמזהה תנועה של רכב אחר כאשר ה- IONIQ נוסע לאחור. המערכת מתריעה בשלב הראשון בפני הנהג על הסכנה ובשלב השני היא בולמת את הרכב באופן עצמאי.
LFA – מערכת שמסייעת באופן אקטיבי לשמור על נסיעה במרכז הנתיב.
ROA – מערכת שמזהירה מפני השארת ילדים ברכב ומזכירה לנהגים לבחון מה קורה במושב האחורי בתום הנסיעה.
PCA – מערכת שמופעלת בעת כניסה ויציאה מחניה ומונעת התנגשות באופן אקטיבי.
SCC – בקרת שיוט אדפטיבית חכמה שמיועדת ל"זחילה" בפקקים. המערכת מאפשרת לרכב להתקדם ללא מעורבות הנהג תוך שמירה על מרחק מהרכב שנמצא לפנים.
HBA – מערכת שמזהה רכבים שמגיעים ממול ומנמיכה אוטומטית את אורות הרכב, כדי לא לסנוור אותם.
TPMS – מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, שמנטרת כל גלגל בנפרד.
נטרול נעילה מרכזית בזמן תאונה – מערכת שמאפשרת לכוחות הביטחון לפתוח את דלתות הרכב בקלות, במקרה של תאונה.
ברמות הגימור Luxury ו- Limited מותקנים גם:
BVM – מערכת שמציגה את מה שמתרחש ב"שטחים המתים" על לוח המחוונים. בזמן הפעלת איתות, המצלמות מציגות את התמונה של הנתיב שבו רוצים להשתלב – וכך מאפשרות מעבר בטוח בין נתיב לנתיב.
AVM – מערך של ארבע מצלמות שמקיף את הרכב ב-360 מעלות ומאפשר לחנות בקלות במקומות צפופים.
שלוש רמות אבזור עשירות ויוקרתיות
יונדאי IONIQ 6 משווק בישראל בשש רמות גימור, שכוללות מפרט עשיר מעולמות מכוניות היוקרה, בשילוב פרטי אבזור שאינם מוצעים במתחרות הישירות, זאת יחד עם פיצ'רים טכנולוגיים ייחודים שמעניקים לרכב ניחוח הייטקי.
רמות הגימור Premium ו- Prestige כוללות:
מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ' ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, כפתור הפעלה למצלמה אחורית, DRIVE MODE בורר מצבי נהיגה בכביש, טעינה אלחוטית לנייד 15W, שקע V220 בתא הנוסעים, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ' הכולל משטח מגנטי, SBW – בורר הילוכים אלקטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנגריה (רגנרציה), תאורה אינטראקטיבית על גלגל ההגה הכוללת 4 נורות LED המציגה את חיווי הטעינה של הסוללה ומצבי הנהיגה השונים.
קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, ידיות דלתות שקועות עם פתיחה אוטומטית, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED קדמית ואחורית, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת יום LED-DRL, תאורת LED פנימית, חיישן אורות, חיישן גשם, חיישני נסיעה קדמיים ואחוריים, דלת תא מטען חשמלית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושבי האחורי, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, אפשרות להתנעה מרחוק, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, גלגל הגה עם חימום, ריפודי בד, מושב נהג ונוסע חשמלי עם כרית ניפוח בגב התחתון, חימום מושבים קדמיים, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה.
מחיר:
- Premium 213,900 ₪
- Prestige 237,900 ₪
רמות הגימור Luxury 2X4 ו-Luxury 4X4 כוללות בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium Prestige גם HUD תצוגה עילית, חלון גג נפתח, תאורת מטריקס LED קדמית, ריפודי עור (במקום ריפודי בד), אוורור מושבים קדמיים וחימום מושבים אחוריים.
מחיר:
- Luxury 2X4 258,900 ₪
- Luxury 4X4 284,900 ₪
רמות הגימור Limited 2X4 ו- Limited 4X4כוללות בנוסף לרמות הגימור Luxury 2X4 ו-Luxury 4X4 גם מערכת שמע BOSE, מושבים קדמיים Relaxation Seat חשמליים עם אפשרות להטיה מלאה וזיכרונות למושב הנהג. ( דגם ה- Limited מגיע ללא גג נפתח).
מחיר:
- Limited 2X4 259,900 ₪
- Limited 4X4 285,900 ₪
ממדים
מחירים
ה-IONIQ 6 יוצע בשמונה צבעים – שחור מטאלי, שמפניה מט, ירוק כהה פנינה, אפור כהה מט, אפור מטאלי, בורדו פנינה, כסוף מטאלי ולבן פנינה.
5 שנות אחריות על הרכב. 7 שנות אחריות על הסוללה.
חוויית נהיגה / אייזיק דוידוביץ'
חווית נהיגה קצרה שחיכתה לנו בסיומה של מסיבת העיתונאים בתל אביב, הפגישה אותנו עם איוניק 6 2X4 ברמת גימור Luxury. המכונית מרשימה ומושכת מבטים. אותי, אישית, האחות איוניק 5 הרשימה יותר בעיצובה.
שלא כמו ב-5 הישיבה כאן נמוכה. המרווח הפנימי נדיב אבל שיקולי אירודינאמיות גובים את מחירם במרווח הראש מאחור, לגבוהים שבנינו. קל להתרגל למכונית החדשה, ובמיוחד אם נהגתם כבר באחות המוגבהת.
שלא במפתיע, היציאה מהמקום נחושה ומהירה, זאת על-אף שמדובר בגרסה הפחות חזקה בעלת מנוע יחיד והספק של 228 כ"ס. נסיעה חלקה ותאוצות זריזות הן תכונות שכבר הורגלנו במכוניות חשמליות. איוניק 6 לא חריגה ומצטיינת בחלקות נסיעה, אם כי רעש צמיגים בכביש המהיר לא נעלם מאוזנינו.
נוחות הנסיעה טובה בסה"כ אבל השיוט לא לגמרי נינוח כמצופה מרכב שכזה, זה יורגש כשהכביש איננו חלק ומשובח. זה, תתפלאו, מורגש גם בכביש 6 המהיר ובמיוחד במושב האחורי. דווקא בטיפול בשיבושים מהותיים יותר, ידעה האיוניק לבודד אותנו טוב יותר ממחדלי הסלילה.
סטינו עם ה-6 מכביש 6 גם לכבישים מפותלים יותר, על מנת לבחון את המכונית תחת עומסי פניות ונהיגה נמרצת יותר. אין ספק שמרכז הכובד הנמוך יותר מאיוניק 5 יוצר פחות גלגול גוף ויכולת דינמית טובה. אין כאן ניהוג ספורטיבי עם חיבור אספלט-מכונה-נהג ברמות מרגשות, אבל היכולת של המכונית לאחוז, לפנות, ולעשות הכל כל כך בקלות, מרשימים.
איוניק 6 היא תצוגת תכלית מרשימה של היצרן, כמו שראינו כבר באיוניק 5 עם פנייה לאלה המעדיפים תצורת סדאן מסורתית וישיבה קרובה לקרקע. אלטרנטיבה מעניינת למכוניות "מנהלים" שמרניות יותר.