Home / חדשות / יגואר I-PACE – גם יפה וגם אופה

יגואר I-PACE – גם יפה וגם אופה


יגואר I- PACE היא מכונית יפה. את המשפט הזה ניתן לומר גם על דגמי יגואר נוספים, אך להבדיל מהם, האיי, מונעת בעזרת מנועים חשמליים בלבד. בדומה לדגמי יגואר האחרים, הרכב החשמלי והמתקדם של יגואר, כבר נמצא באולמות התצוגה, זמין לנהיגות מבחן ובתחילת 2019 אף יסופק ללקוחות הראשונים. 

I-PACE היא למעשה מתחרה אירופאית ישירה לדגם של יצרנית המכוניות האמריקאית – טסלה –  מודל X – מין קרוסאובר יוקרתי ומתקדם. גם הגרמנים לא נעדרים מהסביבה המחשמלת הזו ובקרוב ישווקו בארץ המתחרות –  אאודי e-טרון Iמרצדס EQC. אמנם כבר ראינו על כבישי ארצנו מכוניות של בטר-פלייס, את ב.מ.וו I3 ואת רנו זואי אפילו בחנו בעבר ב-DRIVETIME, אך יגואר i-Pace הוא נציג ראשון בישראל של רכבי פנאי יוקרתיים חשמליים. מדובר במכירה מוקדמת של הדגם, ברמת הגימור SE בלבד, אשר יוצע במחיר של 454,000 שקל.

ליגואר הזו שני מנועים חשמליים בתפוקה משולבת של 400 כ"ס ו-71 קג"מ. מנוע לגלגלים הקדמיים ומנוע לאחוריים.  בפועל – מדובר בהנעה כפולה-קבועה. במנועי החשמל זמין שיא המומנט כבר מרגע הלחיצה הראשונה על הדוושה וזינוק מוצהר של  4.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, יורגש היטב ויעשה בשקט חרישי ומרשים.

מצברי ליתיום-יון בקיבולת kWh90 מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של 480 ק"מ, ויגואר ישראל אף ערכה מסע עם הרכב,  ממרכז הארץ לאילת, על מנת להמחיש את טווח הנסיעה המרשים. טווח הנסיעה ברכב חשמלי הוא אחד הגורמים המרתיעים ברכישת רכב בטכנולוגיה שכזו, כמו גם מערך רשת טעינה ארצית, אך עם טווח יעיל שכזה ושיפור פריסת רשת הטענה ארצית, המחסום הזה סביר להניח, יוסר בקרוב.

ליגואר החשמלית,  דוושת האצה חכמה, אשר בשילוב עם מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת למעשה לנהוג רוב הזמן באמצעות הדוושה הימנית בלבד, במיוחד בנסיעה עירונית. ע"י ניצול אנרגיית ההאטה/ בלימה, תוחזר לסוללה חלק מהקיבולת שהשתחררה להנעת הרכב.

מדובר בדגם אשר תוכנן מראש כרכב חשמלי בעל  מערכת הנעה חשמלית כך שהסוללה מותקנת ברצפת הרכב ויוצרת מרכז כובד נמוך (13 ס״מ מזה של ה-F פייס) ותא נוסעים מוטה לפנים. עם נתוני אורך של 4.68 מטר, רוחב של 2.01 מטר, גובה של 1.56 מטר בסיס גלגלים מרשים של 2.99 מטר, מתקבל תא נוסעים גדול ותא מטען מרווח במיוחד בעל קיבולת של 656 ליטר, 1,453 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

ברמת הגימור שתימכר – SE; מושבי עור חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע מבית MERIDIAN עם 11 רמקולים, תאורת לד מלאה, 6 כניסות USB, מפתח חכם, חישוקי סגסוגת ״20, תאורת אווירה ועוד.
כמו כן, מצויידת המכונית בבלימה אוטונומית (10-160 קמ״ש), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התראה על עייפות הנהג ומערכת חניה אוטומטית.

צילום: יח"צ חו"ל

 

 


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

אאודי אי-טרון

אאודי E-tron – מכונית חכמה על כביש טיפש

Tweet אאודי E-tron – החשמלית של אאודי, מרשימה. לא העיצוב החיצוני – הנאה בהחלט – …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page